روسیه خواستارتحقیق درباره حمله آمریکا به سوریه شد

روسیه خواستارتحقیق درباره حمله آمریکا به سوریه شد
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 19:07

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای تحقیق همه جانبه و اتخاذ تدابیر ضروری برای جلوگیری از تکرار بمباران مواضع نیروهای سوریه در دیر الزور از سوی جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: جنگنده های ائتلاف، 17 سپتامبر (شنبه 27 شهریور ماه) با ورود به حریم هوایی سوریه از طرف عراق مواضع نیروهای سوریه نزدیک فرودگاه دیر الزور را بمباران کردند که بیشتر از 60 نظامی سوری کشته و 100 نفر زخمی شدند. 
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: پس از این حمله، باندهای تروریستی اقدام به حمله به نیروهای ارتش سوریه کردند که از ماه ها قبل عملا در محاصره اند و ماموریتشان دفاع از غیرنظامیان ساکن این شهر است. 
وزارت امور خارجه روسیه از موضع مبهم و غیر سازنده آمریکا نسبت به دعوت روسیه برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت در این زمینه ابراز تاسف کرد.  
این بیانیه این حادثه را نتیجه طبیعی ادامه مخالفت آمریکا با همکاری با روسیه برای مبارزه با داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی دانست.
در این بیانیه یادآور شده است که رفتار خلبانان ائتلاف، بیانگر نادیده گرفتن عمدی جنایتکاران و تساهل با تروریست های داعشی است.    
206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها