شرح یک عکس:

آرزوی رهبر فکری سلفی ها در باره قدس!

آرزوی رهبر فکری سلفی ها در باره قدس!
دوشنبه 29 شهريور 1395 - 20:10

العالم - یوسف قرضاوی پدر معنوی اخوان المسلمین و رهبر فکری سلفی ها ، تصاویری از دیدار با خالد مشعل و اسماعیل هنیه دو تن از رهبران حماس در قطر منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  قرضاوی رئیس و مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان یکی از رهبران اخوان المسلمین است که بسیاری از گروههای سلفی و تندرو اهل سنت عرب وی را به رهبری فکری و سیاسی قبول دارند.

در صفحه فیس بوک قرضاوی زیرعکس مشترک با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی و اسماعیل هنیه نائب رئیس این دفترنوشته شده که درمیان برادران و ان شاء الله بزودی با آنها و شما در کنار هم در قدس باشیم.

دیدار قرضاوی، مشعل و  هنیه در دوحه پایتخت قطر انجام شده، اما جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

تفکرات افرادی مانند قرضاوی بدون تاثیر بر روند تلاش ها برای آزادی قدس و سرزمین های، تاکنون کمترین خطر را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و نظرات و فتواهای امثال او مستقیم و غیر مستقیم عامل گسترش و توسعه افراطی گری و کشتار های گسترده گروههای تروریستی در منطقه بوده است.

یادآور می شود برخی رسانه ها در هفته های گذشته از سفر اسماعیل هنیه نائب رئیس دفتر سیاسی حماس به عربستان برای ادای مناسک حج و سپس قطر به منظور اقامت در آنجا خبر داده بودند. آنها تأکید کردند که این رفت و آمدها در واقع مقدمه ای برای انتخاب جانشین خالد مشعل در انتخابات داخلی جنبش حماس در سال آینده است.

 جنبش حماس شنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که "اسماعیل هنیه" پس از دیدار با تعدادی از رهبران این جنبش در دوحه، به غزه باز خواهد گشت.

حماس بدون مشخص کردن زمان بازگشت هنیه ، خاطرنشان کرد: "هنیه پس از ادای مناسک حج (در عربستان) به منظور دیدار با جمعی از برادران خود در دوحه، وارد قطر شده و پس از پایان این سفر به غزه باز خواهد گشت."
9

پربیننده ترین خبرها