توافق بغداد و اربیل دربارۀ عملیات موصل

توافق بغداد و اربیل دربارۀ عملیات موصل
سه شنبه 30 شهريور 1395 - 14:21

ریاست منطقه کردستان عراق از دستیابی به توافق درباره راهکارهای هماهنگی و همکاری در عملیات آزادسازی موصل میان ائتلاف بین المللی و پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه السومریه "مسعود بارزانی" دربارۀ همکاری مشترک نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی وعمق بخشیدن به اعتماد میان دو طرف ابراز امیدواری کرد.
دفتر بارزانی با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: بارزانی بر نشست سیاسی و نظامی مشترک میان مسؤولان منطقه کردستان، و دولت عراق و آمریکایی با مشارکت شماری از مسوولان امنیتی و نظامی اقلیم و دوگلاس سیلیمان سفیر آمریکا در عراق و فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و شماری از مشاوران و مسئولان نظامی آمریکا و عبدالامیر الزیدی معاون فرمانده ستاد مشترک ارتش عراق و شماری از مقامات نظامی عراق نظارت داشت.
در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در این نشست در خصوص عملیات آزادسازی موصل تبادل نظر کردند و طرح آزادسازی این شهر از سیطره داعش را به دقت مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس این بیانیه بارزانی خواستار آن شد که این عملیات به مشکلات و مصائب اهالی نینوا پایان دهد.
شایان ذکر است ارتش و پیشمرگه و الحشد الوطنی هم اکنون در حال انجام عملیات در حومه شهر موصل به منظور خارج کردن آن از چنگال داعش هستند، که این عملیات با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است.
209 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها