پوتین پس از مرگ پرز دربارۀ او چه گفت؟

پوتین پس از مرگ پرز دربارۀ او چه گفت؟
جمعه 9 مهر 1395 - 08:04

رئیس جمهوری روسیه شیمون پرز، جلاد قانا، را «پیشگام صلح و امنیت در خاورمیانه» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مرگ شیمون پرز را برای دومین بار تسلیت گفت و او را «پیش برندۀ روند صلح و امنیت در منطقه» توصیف کرد.
دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «پوتین قبلاً نیز تلگرافی به مناسبت مرگ شیمون پرز فرستاده بود».
دفتر پوتین، همچنین، افزود: «پوتین در گفتگوی تلفنی خود با نتانیاهو تأکید کرد که پرز در گسترش روابط دوستانه بین اسرائیل و روسیه نقش به سزایی ایفاء کرده است».

شیمون پرز، رئیس جمهور پیشین رژیم صهیونیستی، جزء پیشگامان کشتارهای گسترده فلسطینیان بوده است. او در سال 1982 از حامیان اصلی تجاوز جنگی اسرائیل به لبنان به شمار می‌رفت. در آن جنگ بیش از 20 هزار غیرنظامی کشته شدند.

پرز در سال 1996 زمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، عملیاتی را با نام «خوشه‌های خشم» را برای مقابله با نیروهای مقاومت لبنان آغاز کرد. یکی از فجایعی که در جریان آن جنگ رخ داد، حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان «قانا» واقع در جنوب لبنان بود. در آن حمله، واحدهای توپخانه‌ای ارتش اسرائیل این اردوگاه را که 800 غیر نظامی فلسطینی در آن حضور داشتند، هدف قرار دادند. بیش 200 نفر در آن حمله کشته و زخمی شدند.

214
 

پربیننده ترین خبرها