حمله دوباره طالبان به شهر قندوز افغانستان

حمله دوباره طالبان به شهر قندوز افغانستان
سه شنبه 13 مهر 1395 - 13:43

پلیس افغانستان از درگیری های شدید ارتش این کشور با عناصر طالبان در شهر قندوز (کندوز) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس افغانستان امروز (سه شنبه) از درگیری های شدید ارتش با عناصر مسلح طالبان، و کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها خبر داد.

طالبان بامداد روز دوشنبه (12 مهر ماه) با حمله به شهر قندوز، مناطق "سه درک"، "قهوه‌خانه"، "زاخیل" و "کوته گرد" را در این شهر را تحت کنترل خود درآوردند اما با مقاومت پلیس و نیروهای نظامی عقب نشستند و نتوانستند شهر را تصرف کنند.

یکی ازمسئولین پلیس افغانستان گفت: "گروهک های وابسته به طالبان یک روز پس ازحمله نیروهای افراطی به مرکز شهر، در طول شب در این منطقه باقی ماندند و در شهر قندوز، واقع در شمال این کشور، ضد نیروهای دولتی افغانستان موضع گرفتند".

این مسوول پلیس افغانستان افزود: "نیروهای دولتی در طول شب استحکامات لازم را در شهر ایحاد کردند. این نیروها همچنین از پشتیبانی هوایی بهره مند شدند، به طوری که تاکنون  25 نفر از عناصر مسلح را کشته شده و شماری از مناطق را بازپس گرفته اند. درگیری تا پاکسازی کامل این شهر ادامه خواهد داشت". این منبع افزود: "در درگیری های اخیر، 3 نفر از نیروهای امنیتی دولتی کشته و 8 نفر نیز زخمی شدند".

حمله طالبان به شهر کندوز از چهار محور
در همین حال یک منبع وابسته به گروه تروریستی طالبان از حمله گسترده این گروه به قندوز، از چهار محور، و تسلط کامل بر این شهر به جز فرودگاه خبر داد. البته منابع دولتی افغانستان این خبر را تکذیب کردند.

عناصر تروریستی طالبان صبح روز دوشنبه به مناطق مرکزی شهر قندوز، بزرگترین شهر شمال افغانستان که سال گذشته برای مدت کوتاهی تحت سیطره آنان درآمده بود، نفوذ کردند.

ناظران معتقدند حمله اخیر طالبان به شهر قندوز، پس از تسلط این گروه بر مناطقی از هلمند و ارزکان، ناشی از قدرت گرفتن گروه های تروریستی و بیانگر تضعیف دولت افغانستان است که تسلط خود را بر بیش از دو سوم کشور از دست داده است. این وضع حاکی از بحرانی بودن وضعیت امنیتی این کشور است.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها