پس از داعش، ممکن است عراق با نیروهای ترکیه بجنگد

پس از داعش، ممکن است عراق با نیروهای ترکیه بجنگد
چهارشنبه 14 مهر 1395 - 23:02

بغداد(العالم)- نماینده ائتلاف ملی عراق حضور بدون هماهنگی نیروهای ترکیه در شمال عراق را نقض حاکمیت این کشور دانست و دولت ترکیه را به رعایت احترام قانون بین الملل فراخواند.

خبرنگار العالم "عامر الفائز"، نماینده عضو ائتلاف ملی عراق که بزرگترین فراکسیون سیاسی مجلس این کشور است، شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، حضور بدون هماهنگی نیروهای ترکیه در شمال عراق را نقض حاکمیت این کشور دانست و تاکید کرد که این مساله باعث خشم دولت و مردم عراق شده است. وی از دولت ترکیه خواست برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع، روابط دوستانه را حفظ و احترام قوانین بین الملل را رعایت کند.
این نماینده عراقی با اشاره  به این که عراق به داشتن روابط متشنج با هیچ کشوری تمایل ندارد، خاطرنشان کرد که عراق جدید برقراری روابط مبتنی بر احترام متقابل، فقدان مداخله در امور یکدیگر، رعایت احترام حاکمیت همه کشورها و حل و فصل اخلافات از طریق گفت وگو را خواستار است.
الفائز با بیان این که نیروهای ترکیه به زور و بدون هرگونه هماهنگی وارد خاک عراق شده اند و هیچ یک از مقامات عراقی درخواستی برای حضور این نیروها در خاک عراق مطرح نکرده اند، تصریح کرد که این اقدام ترکیه به مثابه نقض حاکمیت عراق و نوعی اشغالگری است.
وی افزود بر همین اساس مجلس نماینده عراق روز گذشته از دولت عراق خواسته است تدابیر لازم را برای اخراج این نیروها اتخاذ کند.
فائز با بیان این که ملت و نیروهای عراقی با حضور نیروهای بیگانه در کشور خود مخالفند، تاکید کرد که اگر دولت نتواند نیروهای ترکیه را اخراج کند، ممکن است مردم بعد از خروج داعش وارد عمل شوند.
213

پربیننده ترین خبرها