درخواست عراق برای رسیدگی به تجاوز ترکیه در شورای امنیت

درخواست عراق برای رسیدگی به تجاوز ترکیه در شورای امنیت
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 14:59

العالم- وزارت خارجه عراق خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به موضوع تجاوز ترکیه به خاک عراق شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که از شورای امنیت خواسته‌ایم تا درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق و دخالت در امور داخلی ما جلسه فوری برگزار کند.

«محمد علی الحکیم» نماینده عراق در سازمان ملل متحد درخواست کشورش را به «ویتالی چورکین» رئیس دوره‌ای شورای امنیت تحویل داده است.

وزارت خارجه عراق خواستار عمل به مسئولیت های شورای امنیت در قبال عراق و پایان دادن به تجاوز ترکیه به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق شده است.

گفتنی است نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه اخیرا اعلام کرد تا وقتی که عراق دچار چند دستگی و تقسیم است هیچ کس حق ندارد مانع حضور و استقرار نیروهای ترکیه در نزدیک موصل شود. وی مدعی شده است که نیروهای ترک قصد اشغال منطقه را ندارند.

پارلمان ترکیه اوایل اکتبر سال جاری ادامه حضور نظامی ترکیه در سوریه و عراق را به مدت یک سال دیگر تصویب کرده بود.

پارلمان عراق روز سه شنبه 4 اکتبر (13 مهرماه جاری) با تصویب طرحی اقدام پارلمان ترکیه در تمدید حضور نظامی این کشور در عراق و سوریه به مدت یک سال را محکوم کرد. سفیر ترکیه در عراق نیز به وزارت خارجه این کشور احضار شده و یادداشت اعتراض دولت عراق تسلیم وی شد. در مقابل وزارت خارجه ترکیه نیز دیروز چهارشنبه در پاسخ به اقدام پارلمان عراق، هشام العلوی، سفیر این کشور در آنکارا را احضار کرد.

پربیننده ترین خبرها