برنامۀ جدید سازمان ملل برای جبهه النصره در حلب

برنامۀ جدید سازمان ملل برای جبهه النصره در حلب
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 19:41

فرستاده سازمان ملل به سوریه طرحی را برای اخراج عناصر گروه تروریستی جبهه النصره از مناطق شرقی حلب ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "استفان دی میستورا" هشدار داد درصورت ادامه درگیری ها و بمباران حلب، مناطق شرقی این شهر طی دو ماه نابود خواهد شد.

دی مستورا گفت: درگیری درحلب به کشته شدن هزاران شهروند و آواره شدن صدها هزار نفر منجر می شود.

وی خاطرنشان کرد تعداد عناصر مسلح مخالف درحلب به هشت هزار نفر می رسد؛ این درحالیست که تعداد عناصر مسلح جبهه النصره حدود 900 نفر است.

دی مستورا این سوال را از دمشق و مسکو پرسید که آیا حاضرند درصورتیکه عناصر مسلح جبهه النصره سلاح های خود را برزمین بگذارند، حملات هوایی را به شکل کامل متوقف کنند.
وی از آن ها خواست که هرچه سریعتر به این سوال پاسخ دهند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه، تضمین خروج عناصر مسلح جبهه النصره از شهر حلب را خواستار شد و گفت شخصاً آماده است تا با حضور درحلب و همراهی عناصر مسلح، آن ها را تا حومۀ ادلب همراهی کند تا جنگ درحلب متوقف شود، و غیرنظامیان نجات پیدا کنند.

دی میستورا گفت: "به زودی رایزنی های خود را برای طرح بیرون راندن عناصر مسلح جبهه النصره از حلب آغاز خواهد کرد".

وی تصریح کرد که عناصر جبهه النصره خواهان تضمین هستند، و سازمان ملل قادر نیست که این تضمین را به آن ها بدهد.

وی همچنین گفت: مناطق شرقی حلب بعد از عقب نشینی عناصر مسلح جبهه النصره، باید تحت کنترل اداره محلی فعلی باشد، ضمن اینکه حضور بین المللی دراین منطقه نیز تضمین شود.

دی میستورا تاکید کرد تعلیق مذاکرات روسیه و آمریکا درباره سوریه، روند سازش را به عقب رانده است.

وی درعین حال ابراز امیدواری کرد که درگیری ها در سوریه به زودی متوقف شود.

فرستاده سازمان ملل تاکید کرد توقف گفتگوهای روسیه و آمریکا نباید برعملکرد گروه حمایت سوریه و گروه های کاری بر توقف درگیری ها و در امور انسانی ذیربط، تاثیر بگذارد.

حمایت روسیه از طرح "خروج جبهه النصره" ازحلب

دراولین واکنش روسیه به طرح بیرون راندن عناصر مسلح از حلب، "ميخائيل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو از طرح دی میستورا حمایت می کند و معتقد است که زمان اجرایی کردن این اقدام فرا رسیده است.

وی دردیدار با " قدری جمیل" از مسئولان جبهه خلق برای تغییر و آزادسازی در مسکو گفت: "روسیه خواهان از سرگیری مذاکرات بدون پیش شرط میان سوری ها است".

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها