سازمان ملل از حمله به 269 بیمارستان در سوریه خبر داد

سازمان ملل از حمله به 269 بیمارستان در سوریه خبر داد
سه شنبه 6 مهر 1395 - 08:56

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور سلامت اعلام کرد که از آغاز درگیری‌های سوریه تاکنون 269 بیمارستان در این کشور هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، داینیوس پوراس در نشست خبری در دفتر این سازمان در ژنو، ضمن ارزیابی حملات صورت گرفته به اماکن بهداشتی و درمانی در سوریه به عنوان جرایم جنگی و انسانی، اعلام کرد: «سازمان پزشکانِ مدافع حقوق بشر (PHR) از آغاز درگیری‌های سوریه تاکنون، 269 مورد حمله به بیمارستان ها را در این کشور ثبت کرده است».

وی افزود: «در همین مدت 757 نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی نیز در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند».

پوراس خطاب به جوامع بین المللی خواستار شناسایی و همچنین دستگیری عاملان حمله به اماکن بهداشتی شد و گفت: «استقرار صلح دائمی در سوریه بدون رسيدگی عادلانه به این نوع جنايات سنگین دشوار خواهد بود». 

گروه های تروریستی و مسلح در سوریه که از سوی برخی کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ حمایت می شوند، با کشتار وحشیانه مردم و ثبت تصاویر آن و انتشارش در رسانه ها ثابت کرده اند که به هیچ قانون و اصولی پایبند نیستند و هیچ گاه از از حمله به مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه و تاسیسات آب و برق و ... ابایی ندارند.

یاد آور می شود که در اردیبهشت ماه سال جاری در دهمین روز از حملات متوالی خمپاره ای و موشکی گروه های تروریستی به محلات بخش شرقی شهر حلب واقع در شمال سوریه، تروریست ها بیمارستان "الضبیط" را گلوله باران و دهها بیمار بستری شده در آن کشتند و یا و مجروح کردند. 

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها