شهادت شخصیتهای یمنی در حمله جنایتکارانه ریاض

شهادت شخصیتهای یمنی در حمله جنایتکارانه ریاض
دوشنبه 19 مهر 1395 - 10:54

شماری از شخصیت های کشوری و لشکری و از جمله شهردار صنعاء در زمره شهدای جنایت تازه سعودیها در حمله به مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری یمنی پرس اسامی32 نفر از شخصیت های کشوری و لشکری را که در حمله متجاوزان سعودی - آمریکایی به مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن در سالن بزرگ صنعا به شهادت رسیدند، منتشر کرد.
در صدر این فهرست عبد القادر قاهر شهردار صنعا قرار دارد همچنین 16 نفر از کسانی که در این فهرست نام آنها دیده می شود، درجات ارشد نظامی از سرلشکری تا سروانی دارند.
بیشتر شخصیت هایی که در بمباران جنگنده های سعودی در مجلس ترحیم به شهادت رسیدند دارای سمتهای مهم در گذشته و حال بودند.
یمنی پرس اعلام کرد که اسامی بقیه شهدا به محض دریافت مشخصات آنها اعلام خواهد شد.

 سازمان ملل: حملات هوایی به مجلس ترحیم شوک آور است
جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده انسانی سازمان ملل متحد در یمن، حملات ائتلاف عربستان سعودی به یک مجلس ترحیم در یمن را «شوک آور و تکان دهنده» خواند و با درخواست توقف فوری حملات علیه غیرنظامیان این اقدام را محکوم کرد.
جنایت عربستان سعودی در هدف قرار دادن مجلس ترحیم چنان وحشیانه و ضد بشری بود که حتی آمریکا به عنوان کشور هم پیمان آل سعود نتوانست از این اقدام آنان حمایت کند.  

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید، مجبور شد با صدور بیانیه ای احساس نگرانی واشنگتن را از حمله به مجلس ترحیم در یمن اعلام کند و به رغم این که رسانه های جهانی به طور گسترده فیلم و تصاویر این جنایت را منتشر کردند، با ابراز شک وتردید در خصوص این واقعه افزود که  "این حمله - در صورتی که صحت داشته باشد - ادامۀ زنجیرۀ نگران کننده ای از حملاتی است که شهروندان یمنی را هدف قرار می دهد"!

ائتلاف سعودی عصر شنبه در تازه ترین جنایت خود مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کرد که به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم منجر شد.

براساس آمار اولیه اعلام شده از سوی هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد تعداد شهدا و مجروحان این حمله بالغ 640 نفر برآورد شده است.

211

پربیننده ترین خبرها