معاون دبیر کل حزب الله لبنان مطرح کرد:

حمله عربستان به یمن، بی‌سابقه‌ترین جنایت معاصر

حمله عربستان به یمن، بی‌سابقه‌ترین جنایت معاصر
دوشنبه 19 مهر 1395 - 15:18

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد، جنایت های عربستان سعودی در یمن در دوره معاصر و بر روی کره زمین بی سابقه بوده و بمباران مراسم عزاداری،مصداق جنایت جنگی و کشتار بشریت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم، در بخشی از سخنرانی خود در مراسم شب هشتم محرم 1428 در مجتمع حضرت خدیجه (س) در بیروت گفت: شورای امنیت، دادگاه بین المللی و کشورهای بزرگ و همه جهان باید این جنایت را محکوم کرده و مقامات عربستان را به خاطر جنایت هایش در حق غیر شهروندان یمنی محاکمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: جنایت عربستان از یک سال و نیم پیش بدون هیچ توجیهی در یمن ادامه دارد و آمریکا نیز با ارسال سلاح، آموزش و در اختیار گذاشتن امکانات، از آنها حمایت می کند زیرا منافع واشنگتن در کشتن مردم منطقه و تجزیه یمن، سوریه، عراق و همه کشورهای منطقه است برای آمریکا فقط بقای خودش مهم است حتی اگر در این راه سراسر منطقه در آتش بسوزد.

راهبرد ریاض، هدایت تکفیری ها و خدمت به رژیم صهیونیستی
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، این جنایت زشت عربستان هیچ ارتباطی به اهل سنت و رهبران سنی جهان ندارد زیرا موضع و نقش عربستان، هدایت و راهبری تکفیریها و اجرای طرح هایی برای خدمت به صهیونیستها و آمریکا است که در منطقه حضور دارند، و هیچ منفعتی برای اسلام و مسلمانان ندارند.

شیخ نعیم قاسم گفت: مقابله با تکفیری ها بخشی از طرح مقابله ما با اسرائیل است، آنها خطری واقعی برای اسلام و مسلمانان به شمار می روند آنها همه مردم را بدون استثنا می کشند، آنها وحشیهای افسار گسیخته ای هستند که به جای بیابان ها و جنگل ها در داخل شهرها و روستاها پراکنده شده اند.

تکفیری ها چیزی از اسلام نمی دانند
وی خاطرنشان کرد: آنها چیزی از اسلام نمی دانند و هیچگونه پایبندی به دین خدا ندارند بلکه به اسلام و مسلمانان بد می کنند و به بشریت زیان می رسانند و اگرما باآنان به عنوان بخشی از محور مقاومت برخورد نمی کردیم لبنان هم اکنون در آشوب بزرگی دست و پا می زد و باید در بیمارستانها زخمی ها را جمع آوری می کردیم ما با این تکفیریها مقابله و از امتداد نفوذشان جلوگیری کردیم و نهادهای امنیتی و ارتش لبنان نیز در این خصوص همکاری کردند اما هنوز آنان خطرناکند و همواره باید برای مقابله با آنان هوشیار باشیم.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر کشورهای غربی باور دارند که تکفیریها را ضد ما گماشته اند به زودی فاش خواهد شد که اینان چه خطری برای خودشان دارند ما اکنون با آنان در حال مقابله در منطقه هستیم اما اگر در همه دنیا پراکنده شدند چگونه می توانند با آنان مقابله کنند.
وی با بیان اینکه تکفیری ها نخواهند توانست برای همیشه باقی بمانند، خاطرنشان کرد که آنها با حمایت آمریکا، اسرائیل، کشورهای غربی و حمایت برخی کشورهای عربی و نه اتکا به قدرت خود، در الرقه و موصل حضور دارند، ولی ما با آنان مقابله خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد بر اساس تمایلاتشان اقدام کنند.

تجلیل از انتفاضه قدس

شیخ نعیم قاسم در ادامه از انتفاضه قدس در برابر رژیم صهیونیستی تجلیل کرد و گفت: ما باید از عملیات قهرمانانه قدس قدردانی کنیم که تاکیدی بر زنده بودن مقاومت در فلسطین است و می تواند طرح اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی را خنثی کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که نمی تواند تا زمانی که اشغالگری می کند و در صدد تحمیل اشغالگری و گسترش آن است، با امنیت و اطمینان زندگی کند زیرا ملت مبارز فلسطین با استقامت و ایستادگی در برابر صهیونیست ها بخشی از فرایند آزادسازی کامل فلسطین است.
217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها