زنان خورشید، روی دیگر مبارزه با داعش

سه شنبه 20 مهر 1395 - 22:28

العالم- دهها تن از زنان کرد عراقی که هرکدام به نوعی قربانی جنایت های داعش در سالهای گذشته بوده اند ، با تشکیل گردان مقاومت، به نبرد با تروریست ها در کشورشان روی آوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زنانی که اسیر داعش بودند، خانواده هایشان توسط تروریست ها کشته شده و قربانی خشونت و جنایت بوده اند؛ بعد از نجات، گردان مبارزه با داعش و جلوگیری از تکرار این جنایت تشکیل دادند.

طی چند سال گذشته و به دنبال تجاوز تروریست های داعش به شهرها و روستاهای مختلف عراق، هزاران زن به دست داعش اسیر شدند که تعدادی از آنها توانستند بگریزند و برخی هم کشته شدند؛ اما اکنون  بسیاری از نجات یافتگان برای مبارزه با داعش همپیمان شده اند.

" ایناس خیرو" یکی از فرماندهان گردان زنان خورشید (نساء الشمس) می گوید که دو ماه اسیر داعشی ها بود، آنها خواهرش را جلو چشمش کشتند و او نتوانست کاری برایش انجام دهد و بعد از این که انواع جنایت ها در حقشان روا داشته شد توانست فرار کند و اکنون به این گردان پیوسته تا انتقام خواهرش را بگیرد.

او یکی از زنانی است که به گردان زنان خورشید پیوست تا به جنایات داعش در اشغال خاک و ارتکاب جنایت و تجاوز به زنان پاسخ گوید.

زنان و دختران منطقۀ سنونی که مقر گردان نساء الشمس است، تأکید کردند که هدف از تشکیل این گروه، دفاع از این مناطق و جلوگیری از تکرار جنایت هایی است که در حق خودشان روا داشته شده است.

گردان الشمس شامل صد و چهل دختر کرد ایزدی در کردستان عراق است، دخترانی که به اسارت داعش در آمدند و خانواده و اطرافیانشان توسط داعش کشته شدند.

سروان خاتون علی فرمانده گردان الشمس می گوید صدها دختر مایلند به صورت داوطلبانه در این گردان شرکت کنند و بیشتر آنها از جملۀ کسانی هستند که در اسارت داعش بوده اند، یا افراد خانواده شان قربانی خشونت و کشتار شده اند.

فرمانده گردان و تمام افراد تحت امرش آمادۀ مشارکت واقعی در جنگ علیه تروریسم هستند و تاکنون در دو نبرد از جمله آزادسازی سنجار شرکت کرده اند.

آنها با انواع مختلف اسلحۀ سبک و متوسط آموزش دیده اند و برای جنگ علیه داعش آماده اند. این دختران تمایل دارند نیروهای پیشمرگه را در خط مقدم نبرد پشتیبانی کنند.

202-9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها