شیوع وبا در یمن آلام مردم را دو چندان کرده است + ویدیو

جمعه 23 مهر 1395 - 20:23

در حالی که یمن به دلیل تجاوز و محاصرۀ همه جانبۀ عربستان با کمبود تجهیزات پزشکی و تخریب بیمارستان ها رو به روست، مقام های وزارت بهداشت آن کشور از شیوع بیماری وبا در صنعا، پایتخت، و استان تعز خبر می دهند.

خبرنگار العالم از یمن خبر داد که وزارت بهداشت با همکاری سازمان جهانی بهداشت توانسته است 11 مورد ابتلا به وبا و 17 مورد مشکوک به ابتلا را شناسایی کند. در همین حال تلاش ها برای شناسایی دیگر موارد ابتلا به این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن ادامه دارد.
عمر صالح، کارشناس سازمان جهانی بهداشت، در گفتگو با خبرنگار شبکۀ العالم گفت این سازمان مقادیری دارو به یمن فرستاده است و تلاش می کند دست کم ده مرکز برای مقابله با وبا ایجاد کند.
افرادی که ابتلای آن ها به وبا شناسایی شده است، در بیمارستان های پایتخت بستری شده اند اما از کمبود دارو و هزینه های بالای درمان رنج می برند. عامل اصلی این شرایط نیز تجاوز عربستان به یمن است که سبب شده است مراکز درمانی و کادرهای پزشکی نتوانند وظیفۀ خود را به شکل مطلوب انجام دهند.
وخامت یافتن وضعیت بهداشتی در یمن و افزایش شمار بیماران و مجروحان از یک فاجعۀ بهداشتی قریب الوقوع خبر می دهد، به ویژه اینکه دستگاه های دولتی یمن نمی توانند در برابر مانع تراشی های ائتلاف متجاوز عربستان کار چندانی انجام دهند.

220-9

 

پربیننده ترین خبرها