دلیل "سادۀ" اقدامات روسیه در سوریه و جهان

دلیل
شنبه 24 مهر 1395 - 22:06

العالم ـ ژنرال بازنشسته روسیه تأکید کرد که تحلیل تحرکات روسیه در سوریه یا اوکراین بسیار ساده است و آن، مقابله با سلطه‌گری و توسعه‌طلبی امریکا در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ایفگنی بوزینسکی ژنرال بازنشسته روسیه در گفتگو با سی ان ان خاطرنشان کرد: آنچه روسیه انجام می دهد، در واقع مبارزه با سلطه گری آمریکا بر جهان است؛ این علت و انگیزۀ ساده اقدامات روسیه است. مساله فقط به آنچه در سوریه و یا اوکراین روی می دهد و این که کودتایی مورد تایید امریکا در آنجا به وقوع پیوست، مربوط نمی شود؛ بلکه ما و آمریکا دیدگاه های متفاوتی درباره حوادث جهان داریم.

فئودور لوکیانف سردبیر مجله "روسیه در سیاست جهانی" نیز در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان اظهار داشت: از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، غربی ها فرصت و قدرت تغییر شکل دادن جهان را داشتند و از جلمه تغییر افکاری که فقط از نظر غرب صحیح به نظر می آید.

وی افزود: آنچه اکنون شاهد آن هستیم، تلاش های غربی ها از روی باور و ایمان به این مساله است که اتفاقاتی که بعد از جنگ سرد روی داد، ممکن است بار دیگر تکرار شود.

گفتنی است که این خبرها در حالی مطرح می شود که احتمال می رود قدرتهای بین المللی برای بررسی پرونده سوریه در لوزان سوییس گردهم آیند و این در حالی است که درباره امکان احیای توافق آتش بس در سوریه از سوی روس ها و امریکایی ها شک و تردید وجود دارد.

210 ـ 211

پربیننده ترین خبرها