مسکو: چرا لندن نظامیانش را در سوریه مخفی‌ می‌کند؟

مسکو: چرا لندن نظامیانش را در سوریه مخفی‌ می‌کند؟
دوشنبه 26 مهر 1395 - 20:44

سفیر روسیه در لندن با ارسال نامه‌ای به پارلمان انگلستان، حقایقی را دربارۀ کارشکنی‌های لندن در راه مبارزه با تروریست‌ها در سوریه افشا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، الکساندر یاکوونکو، سفير روسيه در لندن، در نامه ای خطاب به مجلس انگلستان اعلام کرد: نظامیان روسیه از انگلستان اطلاعات لازم را برای هماهنگی فعالیت نیروهای ویژه این کشور در سوریه خواستند تا مانع کشته شدن نیروهای انگلیسی در بمباران های جنگنده های روس علیه مواضع تروریست ها در سوریه شوند، اما لندن به این خواسته پاسخ نداد. وی، همچنین، از اصرار لندن برای متهم کردن روسیه به حمله علیه اهداف نادرست در سوریه، ابراز شگفتی کرد.
یاکوونکو افزود: «از یک سال قبل با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه وقت انگلستان، دیدار کردم و هماهنگی دو جانبه برای تعیین مواضع تروریست ها را در سوریه را به او پیشنهاد کردم اما انگلستان پیشنهاد روسیه را قاطعانه رد کرد».   
وی پیرامون ادعای بوریس جانسون، وزیر امور خارجه فعلی انگلستان، درباره حملات عمدی مسکو به غیرنظامیان نیز نوشت که لندن هیچ سندی برای اثبات ادعاهای خود ندارد.   
یاکوونکو تأکید کرد: «جانسون در طرح اتهام هایش علیه مسکو درباره حمله به کاروان کمک های انسان دوستانه در حلب به مطالبی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، استناد می کند و این مایه شگفتی است؛ چون اتهام های سنگینی چون این باید مبتنی بر شواهد دقیق باشد».

206  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها