گزارش یونیسف دربارۀ کشتار کودکان یمن

گزارش یونیسف دربارۀ کشتار کودکان یمن
سه شنبه 27 مهر 1395 - 14:21

در حالی که محافل بین المللی در صدد تشویق طرف های درگیر در یمن برای مذاکره هستند، جنگ علیه این کشور هم چنان جان کودکان بی پناه یمنی را می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "روسیا الیوم"سازمان های بین المللی ازمدت ها پیش زنگ خطر را دربارۀ فاجعه ای انسانی که بیشتر مردم یمن را تهدید می کند، به صدا در آورده اند. در همین راستا  صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف ) از کشته شدن 1163 کودک و زخمی شدن 1730 کودک دیگر در تجاوز عربستان به یمن خبر داد.

محمد الاسعدی، سخنگوی یونیسف در یمن، در نشستی خبری که روز دوشنبه  17 اکتبر در مقر این سازمان در استان الحدیده برگزار شد، گفت: "البته برآوردهای یونیسف نشان می دهد شمار کودکانی که کشته یا زخمی شده اند بسیار بیشتر است".

وی افزود: "یک میلیون و 300 هزار کودک در معرض التهاب شدید دستگاه تنفسی، دو میلیون و 600 هزار کودک زیر پنج سال  در معرض ابتلا به حصبه اند. 350 هزار دانش آموز دختر و پسر سال گذشته به دنبال بسته شدن 780 مدرسه، به دلیل انهدام کلی یا جزئی، از ادامه تحصیل محروم شدند. یک میلیون و 500 هزار کودک نیز در سن آموزش به مدرسه نمی روند.

خبرگزاری یمن (سبأ)، به نقل از الاسعدی، نوشت که با توجه به ادامه درگیری ها، حدود 10 میلیون کودک در سراسر یمن شدیدا به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

الاسعدی افزود: "21 میلیون یمنی که حدود 10 میلیون آنان کودک هستند، به کمک های انسانی نیاز دارند و دستکم 19 میلیون نفر که نیمی از آنان کودک هستند، از خدمات بهداشتی محروم هستند".
سخنگوی یونیسف، همچنین، گفت: "یک میلیون و 500 هزار کودک زیر پنج سال در معرض خطر سوء تغذیه اند و 370 هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند".
او درباره وضعیت استان الحدیده هم گفت: "در این استان، میانگین مبتلایان به سوء تغذیه شدید به 30 درصد رسیده است".
الاسعدی افزود: "آمار سوء تغذیه در سال های 2012 تا 2015 از 31 درصد به 21 درصد کاهش یافته بود، اما جنگ موجب شد تا  این میانگین بار دیگر به 30 درصد افزایش یابد. اکنون، 100 هزار و 417 کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه شدید در استان الحدیده رنج می برند".
از 26 مارس 2015، ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان، عملیاتی نظامی را علیه یمن آغازکرد که تا کنون هزارن کشته و مجروح و انبوهی از ویرانی ها را بر جا گذاشته است.
217
 

پربیننده ترین خبرها