ارتش سوریه مطرح کرد:

تلاش امریکا و عربستان برای انتقال داعش از موصل به سوریه

تلاش امریکا و عربستان برای انتقال داعش از موصل به سوریه
سه شنبه 27 مهر 1395 - 17:58

العالم - فرماندهی کل ارتش سوریه از توطئه مشترک آمریکا و عربستان به منظور ایجاد معابر امن برای انتقال تروریست های عضو داعش از موصل به داخل خاک سوریه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز(سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از آغاز عملیات نظامی ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزاد سازی شهر موصل از تروریست های داعش و فرار عناصر تروریستی این گروه از میدان جنگ، توطئه پلید حامیان تروریسم بین الملل و در صدر آنها امریکا و عربستان برای یافتن مسیرها و گذرگاههای امن جهت انتقال تروریست های فراری داعش از موصل به داخل خاک سوریه آشکار شده است.

دربخشی از این بیانیه آمده است: حامیان تروریسم تلاش می کنند با فراری دادن عناصر داعش از موصل به شرق سوریه، آنها را همچنان حفظ و از یک طرف از آنها دفاع نمایند و از سوی دیگر به تقویت وجود تروریست ها در سوریه کمک کنند تا بدین وسیله وضعیت میدانی جدیدی را بر منطقه شرق سوریه به طرف دیر الزور، الرقه و تدمر تحمیل نمایند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در ادامه تأکید کرد عملیات آزاد سازی موصل و سایر مناطق کشور عراق از لوث تروریست ها را متعلق به خود می داند و بر این باور است هر گونه تلاش برای عبور از مرزهای سوریه به منزله نقض حاکمیت کشور است و هر کس که مرتکب چنین اقدامی شود "تروریست" است و با کلیه توان و ابزارهای موجود با وی تعامل خواهد شد.

یادآور می شود عملیات آزادسازی شهر موصل از بامداد روز دوشنبه توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق، عشایر منطقه و پیشمرگ های کردستان عراق آغاز شد و نیروهای عراقی تاکنون توانسته اند با پیشروی به سوی شهر، چندین روستا را از لوث تروریست های داعش پاکسازی نمایند.

216-9

پربیننده ترین خبرها