توافق نظامی جدید در باره موصل

توافق نظامی جدید در باره موصل
سه شنبه 27 مهر 1395 - 19:47

دبیرکل سازمان بدر و عضو ارشد بسیج مردمی عراق از حصول توافق برای وارد نشدن بسیج مردمی، پیشمرگه و ائتلاف بین المللی به داخل موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هادی العامری با اشاره به این که نیروهای بسیج مردمی هنوز شرکت در عملیات موصل را آغاز نکرده اند، تأکید کرد تنها کسانی که وارد موصل می شوند ارتش و نیروهای پلیس هستند.
دبیرکل سازمان بدر و عضو ارشد بسیج مردمی عراق، هشدار داد ممکن است در صورتی که داعش از مردم شهر به عنوان سپر انسانی استفاده کند، جنگ موصل طولانی شود.
العامری خاطرنشان کرد، فرماندهان بسیج مردمی عراق، چالش های فراروی عراق و نبرد موصل را با مقتدا صدر، رهبر جریان صدر، مورد بحث و بررسی قرارداده اند و توافق با وی در بالاترین میزان و درجه حاصل شده است.
شیخ قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، نیز ضمن توصیف مقتدا صدر به عنوان اسطورۀ ملی گرایی عراق، تأکید کرد که وی امروز باعث اتحاد همۀ گروه های مقاومت عراقی شد.
خزعلی، موضع گیری واحد و تبعیت از ارتش عراق را خواستار شد و خاطرنشان کرد که اتحاد گروه ها باعث توانمند شدن برای مبارزه با تروریسم و متفرق شدن آنها باعث ضعف خواهد شد.
ابومهدی المهندس، معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق هم تأکید کرد که با حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق مقابله خواهد شد.
وی افزود: «ما به موضع مخالف دولت، پارلمان و ملت در برابر حضور ترکیه پایبندیم» و خاطرنشان کرد که نبرد موصل بر اساس نقشه پیش می رود و مرحلۀ دوم آن به زودی آغاز خواهد شد.
در دیدار شماری از فرماندهان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) با مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در نجف اشرف، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و ابو مهدی المهندس حضور داشتند.

202-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها