بمب گذاری مسیرهای منتهی به موصل

بمب گذاری مسیرهای منتهی به موصل
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 08:59

العالم - گروه تروریستی داعش در راه های منتهی به شهر موصل کانکس و کانتینرهای بمب گذاری شده برای جلوگیری از پیشروی ارتش مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسام الدین الصفارعضو شورای استان نینوا اعلام کرد: داعش با بمب گذاری کانکس ها و کانتینرها و قراردادن آنها در راه های منتهی به موصل می خواهد مانع پیشروی ارتش و نیروهای مردمی به سوی این شهر شود و بیشترین تلفات را به ارتش و نیروهای مردمی وارد کند.
الصفار به السومریه نیوز گفت : مسیر سد موصل به منطقه الحی العربی و مسیرهای اصلی مناطق القاهره، الزهور و المصارف مملو از این کانکس ها و کانتینرهای بمب گذاری شده است و داعش می خواهد در این مسیرها ارتش و نیروهای مردمی را غافلگیر کند و مانع نزدیک شدن آنها به موصل شود.
عضو شورای استان نینوا افزود: داعش از همکاری مردم شهر موصل با ارتش نگران است و تهدید کرده که اگر کسی با موبایل یا از تلویزیون عملیات آزادسازی نینوا را پیگیری کند ، با مجازات اعدام مواجه خواهد شد.
الصفار چندی پیش اعلام کرده بود که نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پیشمرگه از محور الخازر 10 کیلومتر با مرکز استان نینوا فاصله دارند.
فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات " نینوا ! می آئیم " همچنان ادامه دارد و نیروهای مسلح در آزادسازی نینوا برای حفظ جان مردم شتابزده عمل نخواهند کرد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز دوشنبه این هفته (17 اکتبر) آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا را اعلام کرد.
تاکنون دهها کیلومتر از مناطق تحت تصرف داعش و دهها روستا در اطراف موصل از این گروه تروریستی پس گرفته شده است.

214-9 

پربیننده ترین خبرها