سعودی ها آتش بس یمن را نقض کردند

سعودی ها آتش بس یمن را نقض کردند
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 12:57

العالم - خبرنگار شبکه العالم در تازه ترین گزارش خود از یمن به نقل از منابع آگاه آن کشور اعلام کرد که نیروهای متجاوز سعودی و همپیمانانش تاکنون دهها بار آتش بس توافق شده را نقض کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، از موافقت با درخواست سازمان ملل متحد مبنی بر اجرای آتش‌بس سه روزه در یمن، از ساعت 11:59 شب گذشته به وقت عربستان خبر داده بود.

بر اساس این گزارش علی رغم این توافق، جنگنده های طرف های متجاوز با پرواز بر فراز صنعاء و استان های الحدیده، صعده، الجوف، مأرب و تعز آتش بس را در نخستین ساعت ها نقض کردند.

همچنین  جنگنده های سعودی به منزلی مسکونی در شهر المخا استان تعز حمله کرده اند و علاوه برا آن مزدوران از مخفیگاه خود در قلعه باستانی القاهره در شهر تعز با خمپاره و موشک مناطق الجحملیه و سفتیل را مورد هدف قرارداده اند. 

پرواز مداوم جنگنده های متجاوز بر فراز استان الجوف، حمله خمپاره ای مزدوران به منزل یک شهروند یمنی در شهر صرواح استان مأرب و تلاش مزدوران برای پیشروی به سوی منطقه بیابانی شهر ساحلی میدی استان حجه با پشتیبانی هوائی جنگنده های متجاوز از دیگر موارد نقض آتش بس بوده است.

براساس این گزارش ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند ضمن متوقف کردن پیشروی مزدوران به سوی غرب شهر ساحلی میدی، یک خودروی نظامی آنان را منهدم و تعدادی از مزدوران را به هلاکت رسانده یا مجروح کنند.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین موفق به متوقف کردن پیشروی مزدوران به سوی منطقه وقز شهر المصلوب در استان الجوف شدند. 

داخل بیمارستان منطقه عبس

 214-9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها