از مصرف این مواد غذایی پرخطر پرهیز کنید!

از مصرف این مواد غذایی پرخطر پرهیز کنید!
سه شنبه 4 آبان 1395 - 18:12

از آنجایی که بدون تردید رژیم غذایی افراد تاثیری عمده بر وضعیت سلامت بدن آنان دارد ، شناخت مواد غذایی مفید از مواد غذایی خطرناک و پرخطر ضروری به نظر می رسد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود اینکه مواد غذایی مفید تقریباً برای همگان شناخته شده است، اما برخی از مواد غذایی و خوراکی که خطر زیاد برای سلامتی انسان دارند، هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته هستند.

فهرست زیر در بردارنده چند ماده غذایی است که تاثیرات نامطلوبی بر سلامت انسان دارد:

1 – ذرت بوداده در مایکروویو 

نایلکس حاوی ذرت بوداده شامل مواد شیمیایی معروف به perfluorooctanoic acid (pfoa) است.
تحقیقات علمی انجام شده در آزمایشگاه ها بر روی حیوانات نشان می دهد که این مواد شیمیایی وقتی که درمعرض حرارت قرار می گیرد، خطرناک می شود و مصرف کنندگان آن درمعرض بیماری سرطان و نازایی قرار می گیرند.

2 – گوشت فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده که شامل گوشت های خشک شده توسط نور خورشید یا ذغال و یا گوشت های نمک سود، سوسیس و کالباس و دیگر انواع گوشت هایی که برای تغییر طعم یا افزایش ماندگاری آن ها نمک سود شده و یا مواد نگهدارنده به آن ها اضافه شده است که همه این ها جز مواد غذایی هستند که سازمان جهانی بهداشت آن ها را سرطان زا به شمار آورده است.

3 - انواع نان که حاوی پتاسیم برومات باشد : 

ماده پتاسیم برومات به خمیر اضافه می شود تا نرم تر شود و زودتر پخته شود.
این ماده مضر می تواند مشکلاتی را برای سلامت انسان به وجود بیاورد که از مهم ترین آن می توان به مشکلات عصبی، مشکلات در تیروئید، کلیه و نیز انواع بیماری سرطان اشاره کرد.

4 - مواد غذایی که حاوی رنگ های صنعتی است: 

رنگ های صنعتی سلامت انسان را به طور مستقیم تهدید می کند و باعث نقص هایی درجنین می شود و موجب حساسیت زیاد دربدن می شود و نیز افزایش خطر ابتلا به بیماری سرطان را به دنبال دارد.

5 – مارگارین (کره گیاهی) 

مارگارین حاوی چربی های اشباع شده است که خطر ابتلا به بیماری های خطرناک متعدد مانند تصلب شرائین و بیماری های قلبی وسکته را به دنبال دارد، لذا حتی الامکان از خریدن این ماده غذایی و مصرف آن در وعده های مختلف غذایی پرهیز کنید.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها