تکذیب خبر سیطره معارضین بر دانشکده نظامی حلب+ویدیو

سه شنبه 11 آبان 1395 - 18:12

حلب (ضاحیه الاسد) (العالم) – خبرنگار شبکه خبری العالم اخبار منتشره از سوی گروه های مسلح معارض درباره تسلط بر دانشکده نظامی و پروژه 3000 حلب را تکذیب کرد.

وی گفت که این مناطق تحت سیطره ارتش سوریه بوده و 20 سرکرده گروه های تروریستی و 150 تروریست در ساعت های اخیر کشته شده اند.   
خبرنگار العالم افزود: حمله به اصطلاح حماسه بزرگ حلب بی محتواست، گروه های مسلح گفتند که بر ضاحیه الاسد سیطره یافته اند، اما در تصویر دانشکده نظامی اسد را مشاهده می نمایید که گروه های مسلح گفتند وارد آن شده و نبرد در آن جریان دارد، ما در ورودی اصلی آن هستیم و همچنان تحت سیطره ارتش سوریه است، به همین دلیل اخبار منتشره از سوی گروه های مسلح درباره این منطقه نادرست است.   
وی گفت: سمت راست ما پروژه 3000 قرار دارد که گروه های مسلح کوشیدند با تمام امکانات به آن سیطره یابند اما همچنان تحت سلطه ارتش سوریه است به همین سبب هر آنچه از طرف گروه های مسلح درباره آن گفته شده، دروغ است. 
خبرنگار العالم یادآور شد: حومه ضاحیه الاسد شاهد درگیری و حضور گروه های مسلح و ارتش سوریه است، عملیات ارتش در این محور و پیشروی این ارتش در آن ادامه دارد.
وی گفت: همچنین درگیری در منطقه منیان القریبه ادامه دارد، گروه های مسلح وارد آن شده بودند اما ارتش سوریه آن را آزاد کرد، گروه های مسلح دوباره برای حمله کوشیدند که به همین دلیل همچنان طرفین با یکدیگر درگیرند.
خبرنگار العالم افزود: باران شدید و توفان باعث کاهش شدت درگیری شده اما ارتش سوریه اقدام به تثبیت مواضع خود نمود، برخی از گروه های مسلح کوشیدند از محورهای 1007 به این منطقه نفوذ کنند تا مانع از تثبیت مواضع ارتش سوریه در مناطق ضاحیه الاسد شوند. 
وی گفت که گروه های مسلح ابتدا وارد برخی از نواحی این منطقه شدند اما ارتش آن را خنثی کرد و این گروه ها را هدف قرار داد. 
خبرنگار العالم یادآور شد که 20 سرکرده جیش الفتح که از ادغام جبهه النصره، جیش الفتح و احرار الشام ایجاد شده و 150 تروریست در این حمله کشته شدند که به همین دلیل گروه های مزبور اعلام کردند عناصرشان در تصادف رانندگی کشته شدنده تا از شدت ناخشنودی و نگرانی گروه های مسلح بکاهند. 
وی گفت که گروه های مسلح از انتحاری های ترکستانی که اصالتا ایغور چینی هستند و سرکرده شان المحیسنی است، استفاده می کنند که البته در این عملیات یکی از سرکردگان ارتش ترکستان کشته شد.
خبرنگار العالم در سوریه افزود که می توان گفت گروه های مسلح دچار رکود شده اند و ارتش سوریه زمام امور را برای هدف قراردادن گروه های مسلح در اختیار دارد.

206-9 

پربیننده ترین خبرها