روسیه : موصل مثل حلب نیست

روسیه : موصل مثل حلب نیست
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 09:05

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله به مناطق مسکونی شهر موصل عراق تلفات زیادی برجای خواهد گذاشت و وضعیت این شهر با وضعیت شهر حلب سوریه فرق می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم، "ایگور کناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در کنفرانسی خبری اظهار داشت: وضعیت موصل با وضعیت حلب تفاوت دارد زیرا در موصل گذرگاه های بیرون بردن مردم ، خبرنگاران ، فعال حقوقی ، داوطلبان کمک رسانی وجود ندارند.
کناشنکوف با اظهار نگرانی درباره حملات گسترده هوایی ائتلاف آمریکا به موصل، خاطرنشان کرد: ما شنیده ایم "به زودی" حمله ای که جزئیاتش معلوم نیست،  در مناطق مسکونی موصل اجرا خواهد شد . آنچه ما را نگران کرده ، تعداد زیادی از مردم است که احتمالاً در این حمله جان خود را از دست خواهند داد زیرا تاکنون هیچ حرف و حدیثی درباره آماده کردن گذرگاه هایی برای بیرون بردن مردم از مناطق خود در شهر یک میلیون نفری موصل نشنیده ایم، گویا در این شهر مردم عادی زندگی نمی کنند و فقط تروریست ها هستند!
سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: مقامات سوریه و روسیه 6 گذرگاه در شهر حلب برای بیرون بردن مردم عادی از مناطق خود آماده کرده اند ولی افراد مسلح (تروریستها) ورودی های گذرگاه ها را بمب گذاری کرده اند و پیوسته به این گذرگاه ها حمله می کنند.
کناشنکوف اظهار داشت: نمایندگان سازمان ملل متحد ، صلیب سرخ و دیگر سازمان های بین المللی هچنین خبرنگاران در حلب (برخلاف موصل) فعالیت می کنند ولی در موصل با کمال تعجب هیچ خبری از خبرنگار یا فعال حقوقی یا داوطلب کمک رسانیِ کلاه سفید یا کلاه سیاه نیست و شبکه های خبری آمریکا و اروپا تنها کاری که از دستشان بر می آید ، انتشار گزارش های پُر زرق و برق و سانسورشده با مضمون موفقیت شگفت آور ائتلاف آمریکایی و پیروزی بزرگ بر تروریست ها است در حالی که هیچ یک از مدارک مصوّر چنین موفقیت و پیروزی را اثبات نمی کند. 
کناشنکوف تأکید کرد: ائتلاف آمریکایی در 24 ساعت گذشته 21 بار از هوا به موصل و مناطق حومه اش حمله کرده است، ولی نیروهای هوایی روسیه و سوریه از بیش از 2 هفته پیش تاکنون هیچ حمله ای در حلب انجام نداده اند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به حملۀ هوایی آمریکا به موصل، افزود : موصل همچنان آماج حملات بمب افکن های راهبردی بی – 52 اچ و اف / اِی – 18 آمریکا است و ائتلاف آمریکایی فقط در 24 ساعت گذشته 25 سورتی پرواز داشت و در این پروازها 21 بار شهر موصل و حومه اش را با موشک هدف قرار داد. 

یکی از 3 کودک جان باخته در حملۀ آمریکا به روستای الفضیلیه

موقعیت روستای الفضیلیه

 

یکی از خانه های ویران در حملۀ هوایی آمریکا به الفضیلیه

 

214

پربیننده ترین خبرها