یازده نماینده مجلس ترکیه دستگیر شدند

یازده نماینده مجلس ترکیه دستگیر شدند
جمعه 14 آبان 1395 - 05:21

العالم - مقام های ترکیه به دنبال دستگیر رهبران حزب دموکراتیک خلق ها ، جمعه شب دست کم 9 نماینده دیگر مجلس عضو این حزب را هم بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی به نقل از  وزارت کشورترکیه اعلام کرد٬ فرهاد اینجو٬ لیلا بیرلیک٬ سلما ارمک زیدان٬‌ صلاح الدین دمیرتاش٬‌ ادریس بالوکین٬‌ فیگن یوکسک داغ شین اوغلو٬‌ سری ثریا اوندر٬ ضیا پیر٬‌گلسر یلدریم و نورسل آیدوغان از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها در مجلس تركيه در راستاى تحقيقات دادستان های عمومى دياربكر٬ حکاری٬‌وان٬ شرناق و بینگول در زمينه مبارزه با تروریسم به دلیل عدم حضور در دادگاه در وقت مقرر بدون ارائه عذر موجه طی عملیاتی توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

براساس این گزارش حکم جلب چهار نماینده دیگر شامل فیصل ساری یلدیز٬ طوبا حضراوزترک٬ امام تاشچی ایر و نهات آق دوغان از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها هم صادر شده است.

پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در شهر دیاربکر بزرگترین شهر کرد نشین در جنوب شرق این کشور، با استفاده از نیروها و چندین خودرو ساعاتی پیش با حمله به منازل صلاح الدین دمیرتاش و خانم فیگن یوکسک داغ شین اوغلو رهبران مشترک حزب دموکراتیک خلق ها آنها را بازداشت کردند.

"دفتر حزب دمکراتیک خلق ها در مرکز آنکارا پایتخت ترکیه مورد حمله و بازرسی نیروهای پلیس و امنیتی قرار گرفت"

دفتر این حزب در مرکز آنکارا پایتخت ترکیه هم مورد بازرسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس ترکیه از مصونیت پارلمانی برخوردارند، اما مقام های قضائی پیش از این مصونیت نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها را به دلیل آنچه که حمایت آنان از حزب کارگران کرد ترکیه خوانده شده ، لغو کرده اند.

حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک از سوی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا، یک گروه تروریستی معرفی شده است. 

مقام های آنکارا حزب دمکراتیک خلق ها را که با 59 کرسی، سومین حزب در پارلمان ترکیه است به همکاری و همدستی با پ.ک.ک متهم کرده و پیشتر نیز 24 شهرداری که با آرای هواداران این حزب در مناطق کردنشین ترکیه انتخاب شده بودند، برکنار و شمار زیادی از این افراد را دستگیر کرده است.

9

پربیننده ترین خبرها