نظر مدودف درباره سرنوشت بشار اسد

نظر مدودف درباره سرنوشت بشار اسد
جمعه 14 آبان 1395 - 23:03

نخست وزیر روسیه گفت: گفت وگوی سیاسی میان طرف های متخاصم در سوریه باید بدون هرگونه اظهار نظر درباره سرنوشت بشاراسد رئیس جمهور سوریه انجام گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، دمیتری مدودف افزود: مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد. قدرت هایی که مایلند در سوریه صلح برقرار شود، باید پشت میز مذاکرات قرار گیرند و بر سر آینده سوریه و نظام سیاسی اش به توافق برسند.

مدودف جمعه در مصاحبه با تلویزیون چین ضمن اعلام این مطلب، بر لزوم قابل پیش بینی بودن آینده سوریه و عدم اجازه به فروپاشی این کشور و تجزیه آن به قلمروهای تروریستی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع با سرنوشت رهبران؛ به خصوص و به طور خاص سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور فعلی، ارتباطی ندارد، زیرا او یک رئیس جمهور قانونی است و باید در این فرآیند شرکت کند.

نخست وزیر روسیه ابراز داشت: مشکل حاصل از دشوار بودن جدایی مخالفان میانه رو از تروریست ها مانع از حل و فصل بحران سوریه می شود. هم اکنون بحث و جدل زیادی بر سر این موضوع میان روسیه با آمریکا و کشورهای اروپایی جریان دارد.

به گفته مدودف، هدف از مشارکت نظامیان روسیه در فرآیند نظامی در سوریه، از بین بردن لانه تروریست ها در این کشور و جلوگیری از گسترش یافتن آنها به سایر کشورها است با توجه به اینکه برخی از تروریست ها اصالتا روس هستند و ممکن است در آینده به کشورشان بازگردند.

209

پربیننده ترین خبرها