رسوایی "بابانوئل فنلاندی" در حلب +عکس

رسوایی
يکشنبه 16 آبان 1395 - 12:21

مدتی پس از خبرسازی رسانه‌های غربی درخصوص فعالیتهای یک "نیکوکار فنلاندی" که به کودکان حلب اسباب بازی می‌داد، سرانجام هویت این فرد فاش شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فرد که تابعیت فنلاندی – سوری دارد، از یک سال گذشته در رسانه‌های غربی به عنوان فردی مشهور شد که کسیه بزرگی از اسباب بازی‌های مختلف را از هلسینکی به حلب آورده و بین کودکان تقسیم می‌کند.
این تبعه فنلاندی – سوری "رامی ادهم" نام دارد و 42 ساله است.
اما به تازگی تصویر متفاوتی از این قهرمان رسانه‌های غربی که از او شخصیتی شبیه به "بابانوئل" ساخته‌اند، منتشر شده است.
رامی ادهم در سال 1989 به فنلاند مهاجرت کرد. وی در سال 2014 انجمن سوریه فنلاند را به هدف ایجاد پل ارتباطی بین سوری های مقیم این کشور تأسیس کرد.
یک روزنامه فنلاندی به تازگی با انتشار تصاویر و خبرهایی، چهره دیگری را از این قهرمان رسانه های غربی به دنیا نشان داد.
این روزنامه به عکسهایی اشاره کرد که رامی در صفحه فیسبوک خود با "عبدالله المحیسنی" مبلغ وهابی سعودی و قاضی گروه تروریستی "جیش الفتح" انداخته است. رامی در فیسبوک خود از المحیسنی به عنوان "مرد" و "الگوی مجاهدین" یاد کرده، و اظهاراتی نژادپرستانه و افراطی را علیه شیعیان و کردهای سوریه مطرح کرده است.
روزنامه الاخبار لبنان خاطرنشان کرد که به نوشته روزنامه فنلاندی، رامی ادهم با همکاری یک سوری به نام "سامی مشعل" برای جلب توجه رسانه‌های غربی، دست به صحنه سازی زده و مدعی شدند که وی در حمله هوایی به حلب مجروح شده و با وجود جراحت، به کمک به کودکان حلب ادامه می‌دهد. انتشار گفتگوی این دو نفر در شبکه های اجتماعی، باعث افشای دروغ بودن ادعای او در این ماجرا شد.
علاوه بر این، یکی از گروه های مسلح در حلب، رامی ادهم را به سوء استفاده از کودکان سوری برای دستیابی به شهرت متهم، و اعلام کرده است که وی برخلاف ادعاهایش، همه کمکهای جمع آوری شده برای کودکان یتیم را به آنها نمی دهد.
پلیس فنلاند نیز اعلام کرده است که پس از دریافت شکایتهایی از شهروندان درخصوص سرقت رامی ادهم از کمکهای ارائه شده برای کودکان سوری، پرونده ای را برای تحقیق گشوده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها