قتل غیرنظامیان در بمباران آمریکا در افغانستان

قتل غیرنظامیان در بمباران آمریکا در افغانستان
دوشنبه 17 آبان 1395 - 00:06

هیات کمک رسانی سازمان ملل متحد به افغانستان (یوناما) گزارش کرد که دست کم 30 غیر نظامی در بمباران هوایی روز پنجشنبه آمریکایی ها در اطراف قندوز کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوناما روز یکشنبه اعلام کرد که حمله هوایی برای پشتیبانی هوایی از نیروهای ویژه انجام شد که علیه طالبان در شمال افغانستان وارد عمل شده بودند.

رویترز به نقل از یوناما افزود دست کم 32 نفر در این بمباران در منطقه " بز قندهاری" در اطراف قندوز کشته و 19 نفر مجروح شدند که اکثر آنان زن و کودک بودند.

هیات کمک رسانی سازمان ملل متحد به افغانستان با اشاره به افزایش روز افزون تلفات غیر نظامیان در افغانستان ، بیان کرد که براساس آمار سازمان های بین المللی تنها در یک هفته گذشته 95 نفر کشته و 111 نفر مجروح شده اند.

"تاداماچی یاماماتو " نماینده ویژه دبیرکل در افغانستان و رئیس یوناما یادآور شد که تلفات و خسارات شهروندان و افراد غیر نظامی غیر قابل پذیرش و تضعیف کننده تلاش ها برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان است.

وی برلزوم تلاش نیروهای نظامی بین المللی برای کاهش خسارت های انسانی به غیرنظامیان افغان تاکید کرد.

ارتش آمریکا روز شنبه با اعتراف به وارد شدن خسارت و تلفات جانی به غیرنظامیان هنگام عملیات هوایی برای حمایت از نیروهای ویژه افغان و مستشاران آمریکایی اعلام کرد که در این زمینه تحقیقات لازم انجام خواهد شد.

یادآور می شود سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز روز شنبه حمله به غیر نظامیان در استان قندوز را به علت وارد شدن تلفات به نیروهای افغان و مقاومت شدید طالبان اجتناب ناپذیر دانست و از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان ابراز تاسف کرد.

«دولت وزیری» در کابل به خبرنگاران گفت که فرماندهان ارشد طالبان در قندوز در منطقه «بزقندهاری» نشستی را برای حمله دوباره به قندوز برگزار کرده بودند و نیروهای ویژه ارتش، عملیاتی را علیه آنان راه اندازی کرد که در ان به نیروهای افغان تلفات وارد شد و ما مجبور شدیم درخواست کمک هوایی کنیم.

ارتش آمریکا اعلام کرد که درعملیات علیه نشست طالبان سه سرباز افغان و دو آمریکایی کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها