ویدیو؛ "غیرمنتظره"‌های عملیات موصل در ساعات آینده

دوشنبه 17 آبان 1395 - 19:11

خبرنگار شبکه العالم از اطراف موصل گزارش کرد که جنگ نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش، در چند ساعت آینده، شاهد تحولات شگفت‌انگیزی خواهد بود.

"علی الشبکی" خبرنگار العالم لحظاتی پیش با اشاره به ادامه عملیات نیروهای مشترک عراقی علیه تروریست های داعش در موصل، خاطرنشان کرد که این نبرد در ساعات پیش‌رو شاهد تحولات حیرت‌آوری خواهد بود.

وی افزود: نیروهای پیشمرگه کرد امروز دوشنبه با پشتیبانی نیروهای عراقی،  شهرک بعشیقه در شمال شرق موصل و روستای البعزان در نزدیکی بعشیقه را آزاد کردند.
خبرنگار العالم با اشاره به درگیری شدید میان نیروهای عراقی و تروریست‌ها، تاکید کرد که با  آزادی شهرک بعشیقه، تروریست های داعش دچار وحشت و آشفتگی شده اند.
وی با تاکید بر هلاکت 17 داعشی و انهدام 4 خودروی نظامی تروریست‌ها در درگیری با نیروهای عراقی، خاطرنشان کرد که داعش بسیاری از عناصر خود را در بعشیقه از دست داده است.
براساس این گزارش، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، پس از آزاد شدن 6 منطقه در سمت چپ شهر موصل، کار تدارک برای آزادسازی محله‌های عدن و التامیم که ضلع های چپ و راست موصل را به هم متصل می کند، آغاز کرده است.

خبرنگار العالم تصریح کرد که عملیات تیپ نهم ارتش عراق در جنوب غرب مصول برای آزادسازی محله های سومر و الوحده ادامه دارد.
"جودت العساف" خبرنگار العالم از موصل گزارش کرد که نیروهای بسیج مردمی عراق در غرب موصل در حال پیش‌روی هستند و کمک های متعدد امروز دوشنبه از بغداد، کربلا ونجف و نیز یگان زرهی عباس(ع) وارد این منطقه شده است.

وی نیز خاطرنشان کرد که براساس اظهارات فرماندهان میدانی، نبرد نیروهای عراقی علیه تروریست ها شاهد تحولات حیرت‌آوری خواهد بود.
"حیدر قاسم" دیگر خبرنگار العالم نیز ساعاتی پیش خاطرنشان کرد که نبرد و پیشروی نیروهای عراقی در محله راس العبد در منطقه حمام العلیل ادامه دارد و این منطقه صبح امروز دوشنبه از دست تروریست ها آزاد شده است.

وی با اشاره به راهبردی بودن منطقه راس العبد، تاکید کرد که نیروهای عراقی تنها با پیمودن 4 کیلومتر دیگر از طرف شمال وارد شهر موصل خواهند شد، نیروهای پلیس عراق نیز تنها 4  کیلومتر با خط تماس با دشمن و 5 کیلومتر با فرودگاه موصل که هدف اصلی در مناطق شمال موصل محسوب می شود، فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار العالم از موصل، نیروهای عراقی از ابتدای عملیات آزادسازی موصل تاکنون در جنوب موصل نزدیک به 1846 کیلومتر مربع را از دست تروریست ها آزاد کرده اند، 93 روستا را بازپس گرفته اند و بیش از دوهزار خانواده را در محور جنوبی موصل نجات داده اند.

براساس این گزارش از ابتدای عملیات موصل تاکنون، حدود 935 تروریست کشته و 106 تروریست بازداشت شده اند و نیز در این عملیات نزدیک به 190 خودروی بمب‌گذاری شده و 52 خودروی نظامی تروریست‌ها منهدم شده است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها