سیلی مصر به عربستان؛ تیران و صنافیر مصری می‌مانند

سیلی مصر به عربستان؛ تیران و صنافیر مصری می‌مانند
سه شنبه 18 آبان 1395 - 16:32

دیوان عدالت اداری مصر امروز (سه شنبه) اعتراض دولت به حکم این دیوان درباره باطل بودن توافق با عربستان برای واگذاری جزایر تیران و صنافیر به این کشور را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از پایگاه "روسیا الیوم"، شعبه اول دیوان عدالت اداری مصر درحکمی توافقنامه ترسیم مرزها میان دولت مصر و عربستان را مردود اعلام کرد و افزود: «دو جزیره تیران و صنافیر مصری هستند».

این در حالی است که شعبه اول دادگاه عالی اداری مصر روز گذشته بررسی شکایت دولت نسبت به حکم دادگاه قضایی اداری مبنی بر باطل بودن توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان را به جلسه پنجم دسامبر آتی موکول کرد. این دادگاه از دولت خواسته نقشه این جزایر در سال‌های  ١٩٠٦ تا ١٩١٣ را ارائه کند.

رفیق شریف، معاون رئیس هیئت قضایی دولت و وکیل دولت در پرونده تیران و صنافیر، در واکنش به اقدام امروز دیوان عدالت اداری مصر که اعتراض دولت را رد کرد و رای به بطلان این حکم داد، گفت: «مخالفت دادگاه قضایی اداری با شکایت دولت قابل پیش‌بینی بود و حتی در داخل کابینه نیز رویکردی در زمینه رد این اعتراض وجود داشت».

او گفت: «این دو جزیره تحت حاکمیت مصر است، تا زمانی که پارلمان این توافقنامه را تایید کند».

دیوان عدالت اداری مصر هفتم شهریور ماه نیز با دومین حکم تاریخی، ثابت کرد که مقابل فشارهای اعمال شده از سوی قوه مجریه استقلال دارد.

دولت مصر برای آنکه این دو جزیره را به عربستان واگذارد شکایتی را نسبت به حکم دستگاه قضایی مصر، که تأکید دارد دو جزیره تیران وصنافیر مصری اند، ارائه داده بود تا بتواند این توافق را در پارلمان به رای بگذارد، اما رد شدن آن از سوی هیئت قضایی مذکور که مسئول بررسی این درخواست دولت مصر بود، مانع از این امر شده است.

215

 

پربیننده ترین خبرها