داعش اهالی حمام العلیل را زنده به گور کرد +ویدیو

چهارشنبه 19 آبان 1395 - 13:41

مسؤولان عراقی از کشف یک گور جمعی در منطقه آزاد شده حمام العلیل در جنوب شهر موصل خبر داد که به نظر می رسد قربانیان آن زنده به گور شده اند.

خبرنگار شبکه العالم از جنوب موصل گزارش داد، نیروهای مشترک عراقی اخیرا منطقه حمام العلیل و روستاهای اطراف آن را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند، و تیم کارشناسان عراقی درحال بررسی اولیه یک گور جمعی هستند که در داخل دانشکده کشاورزی در این منطقه کشف شده است.
این گور، حاوی بقایای اجساد نزدیک به یکصد نفر از جمله مردان و زنان و کودکان و نیز افراد وابسته به نیروهای امنیتی عراق هستند.
خبرنگار العالم افزود: تصاویر و صحنه ها نشان می دهد که داعش چگونه با با اهالی این منطقه برخورد کرده است. اینها کسانی بوده اند که با داعش مخالف کرده، یا از همراهی و بیعت با این گروه سرباز زده و زنده در صحرا دفن شده اند.
به گفته اهالی منطقه، بیشتر قربانیان این گور جمعی را افراد وابسته به نیروهای امنیتی و کسانی تشکیل می دهند که با بیعت با داعش مخالفت کرده اند.
سرتیپ ستاد جاسم محمد فرمانده یک تیپ پلیس فدرال عراق به خبرنگار العالم گفت: این گور در دانشکده کشاورزی در منطقه حمام العلیل بعد از آزادسازی این منطقه کشف شد. این گور در میدان سابق اعدام گروه داعش واقع است که عناصر داعش از آنجا برای کشتن افراد منتسب به نیروهای امنیتی و جوانان استفاده می کردند.
وی افزود: بستگان قربانیان نتوانسته اند اجساد کشته های خود را تشخیص دهند.
یک سرباز عراقی نیز گفت: با دیدن عروسک های کودکان و کفش های آنها و سایر قربانیان احساس درد و اندوه می کنم.
شلاق، قتل و قطع سر مجازات هایی است که برای سرپیچی اهالی منطقه حمام العلیل از دستورات به اصطلاح والی داعش در این منطقه در نظر گرفته شده بود.
6

پربیننده ترین خبرها