آمادگی نیروهای عراقی برای پیشروی در جبهه جنوبی موصل

آمادگی نیروهای عراقی برای پیشروی در جبهه جنوبی موصل
پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 20:37

فرماندهان نظامی عراقی از برنامه ریزی برای پیشروی به طرف فرودگاه موصل واقع در جنوب این شهر با هدف تحت فشار قرار دادن گروه تروریستی داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهان عراقی اعلام کردند در حال تهیه نقشه حمله برای از سرگیری پیشروی به طرف شمال در راستای کناره غربی رود دجله هستند.
نیروهای واکنش سریع که بخشی از ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش در موصل بزرگترین شهر تحت کنترل این گروه تروریستی هستند روز دوشنبه گذشته توانستند شهر حمام العلیل در 15 کیلومتری جنوب موصل را بازپس بگیرند.
از دو سال و نیم پیش شهر موصل که دارای یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت می باشد به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده است.
پس از سه هفته از آغاز عملیات تحت حمایت ائتلاف بین المللی برای بازپس گیری شهر موصل، ائتلاف تشکیل شده از یکصد هزار نیروی نظامی عراقی ، توانست این شهر را تقریبا به طور کامل به محاصره درآورد. اما نیروهای مذکور، فقط به شمار اندکی از محله های شرقی این شهر وارد شده اند.
سرلشکر ثامر الحسینی فرمانده نیروهای پلیس ویژه عراق در این باره گفت: نیروهای عراقی نیازمند اعمال فشار بیشتری بر دشمن در مناطق مختلف هستند. از این رو درصددند در دو روز آینده عملیات خود را از سر گیرند.
سرهنگ دوم ضیا مظهر از فرماندهان نیروهای واکنش سریع عراق نیز گفت: هدف از این مرحله از عملیات، آزادسازی منطقه مشرف بر فرودگاه موصل است.
گروه تروریستی داعش، اعلام کرده است فرودگاه موصل غیر قابل استفاده است تا بدین وسیله از استفاده از آن توسط دشمنانش در عملیات علیه مناطق تحت اشغالش جلوگیری نماید.
افسران ارتش عراق ماه سپتامبر گذشته اعلام کردند گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از فرود هواپیماها در فرودگاه موصل، اقدام به کشیدن دیوارهای بتنی بر روی باند این فرودگاه کرده اند.

216-9

پربیننده ترین خبرها