کاخ سفید : نظر اوباما درباره ترامپ تغییر نکرده است

کاخ سفید : نظر اوباما درباره ترامپ تغییر نکرده است
جمعه 21 آبان 1395 - 11:03

سخنگوی کاخ سفید پس از ملاقات اوباما و ترامپ در کاخ سفید، هم از سازنده بودن این ملاقات سخن گفت و هم گفت که نظر اوباما در خصوص عدم صلاحیت دونالد ترامپ برای حضور در کاخ سفید، تغییری نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید دقائقی پس از ملاقات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی این کشور، درمیان خبرنگاران حاضر شد و درخصوص این دیدار با اصحاب رسانه سخن گفت.

ارنست گفت که بخش اعظم گفت‌وگوی طرفین به مسائل مربوط به مدیریت کاخ سفید و کارکنان این دستگاه اداری عریض و طویل اختصاص یافته است.

ارنست به دیگر محورهای این گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای هم پرداخت و گفت که اوباما برنامه سفرهای خارجی که در 70 روز باقی‌مانده از دولتش انجام خواهد شد را با دونالد ترامپ مرور کرد.

ارنست ادامه داد: «رئیس‌جمهور در خصوص مسائلی که با رهبران جهان و متحدانمان در سفرهای خارجی مطرح خواهد شد، به رئیس‌جمهور منتخب توضیحاتی داد.»

اوباما تا عصر روز 20 ژانویه یعنی دقیقاً 70 روز دیگر رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود و در آن عصر زمستانی، در مراسم سوگند ترامپ شرکت می‌کند و کلید کاخ سفید را به وی تحویل می‌دهد.

یکی از خبرنگاران به اظهارنظر اوباما در خصوص دونالد ترامپ در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت که آیا نظر رئیس‌جمهور عوض شده است؟

اوباما پیشتر گفته بود که ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را ندارد.

جاش ارسنت پاسخ داد: «نظر رئیس‌جمهور تغییری نکرده است.»

وی گفت اوباما پای صحبت‌هایی که در طول تبلیغات انتخاباتی علیه ترامپ کرده، ایستاده است.

یکی دیگر از خبرنگاران به اعتراضات خشن مردمی در خیابان‌های آمریکا و ابراز نارضایتی از رئیس‌جمهور شدن ترامپ اشاره کرد و نظر کاخ سفید را جویا شد.

ارنست پاسخ داد: «حق ابراز عقیده در قانون اساسی ما قویاً مورد حمایت قرار گرفته و رئیس‌جمهور هم خواهان آن است که این حق کماکان مورد احترام باشد ولی استفاده از این حق نمیبایست همراه با خشونت باشد.»

سخنگو ادامه داد: «درست است که ما جمهوری‌خواه و دموکرات هستیم ولی همه ما در وهله اول، میهن‌پرست هستیم.»

منبع : فارس
 

پربیننده ترین خبرها