شکست تروریست‌ها و تلاش تکراریِ دیمستورا! +ویدیو

يکشنبه 23 آبان 1395 - 01:45

تهران، (العالم) - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز در تهران با حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه، دیدار کرد و دو طرف در خصوص آخرین تحولات بحران در سوریه تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمستورا با بیان این که سازمان ملل متحد جبهه النصره را گروهی تروریستی می‌داند که باید مواضع خود را در شرق حلب ترک کند، از همه طرف ها خواست عملیات نظامی در این منطقه را متوقف کنند.

همزمان با دستاوردهای ارتش سوریه و متحدانش در حلب، "استفان دمیستورا" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، مطابق معمول بار دیگر برای برقراری آتش‌بس در حلب رایزنی های سیاسی را خود را آغاز کرده است!

دمیستورا که به دعوت حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه، به کشورمان سفر کرده است در خصوص اوضاع حلب و تحقق راه حل سیاسی و اوضاع انسانی در سوریه، بحث و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری نیز در این دیدار با اشاره به این که پایان بحران سوریه تنها از طریق گفت وگوی سوری – سوری امکان پذیر است، بر ضرورت رجوع به ملت سوریه به عنوان تنها طرفی که می تواند درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرد، تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مسکو نیز تاکید کرده است که برای اعلام موافقت با هرگونه آتش‌بس جدید در حلب، خواهان ضمانت های رسمی سازمان ملل است.

ایگور کوناشینکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: مسکو به محض تاکید نمایندگان سازمان ملل متحد در سوریه بر آمادگی رسمی برای برقراری آتش‌بس و پذیرش تعهد درخصوص فراهم کردن امکان ارسال کمک های انسانی به شرق حلب و انتقال مجروحان و بیماران غیر نظامی، آمادگی دارد برقراری آتش‌بس را اعلام کند.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها