آیا ترامپ در فرانسه تکرار می‌شود؟

آیا ترامپ در فرانسه تکرار می‌شود؟
يکشنبه 23 آبان 1395 - 05:17

روزنامه نیویورک تایمز درمطلبی با اشاره به افزایش محبوبیت گروه‌های راست‌گرای خواهان تغییر در کل اروپا، این سوال را مطرح کرد که آیا موج تغییری که درآمریکا شروع شده است، به فرانسه نیز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، پیروزی دونالد ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بر محبوبیت احزاب راستگرا در اروپا افزوده است؛ اروپایی که حتم دارد پیروزی ترامپ، تغییراتی ریشه ای را در سیاست جهانی ایجاد خواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی به اظهارات "مارین لوپن" رهبر حزب مخالف "جبهه ملی" در فرانسه اشاره کرد که گفته بود پیروزی ترامپ بهترین دلیل براین است که اگر مردم چیزی را اراده کنند، به آن دست خواهند یافت و می توانند علیرغم تبلیغات منفی و تلاش ها برای تخریب وجهۀ یک نفر، به حق خود در تعیین سرنوشت برسند.

نیویورک تایمز نوشت محافل سیاسی فرانسه همگی بر این باور هستند که خبرهای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، مانند بادی بود که در جهت خواسته های لوپن و حزبش وزیدن گرفت.

این روزنامه آمریکایی با ذکر نقل قولی از جان پیر رافارن نخست وزیر سابق فرانسه که گفته بود احتمال دارد لوپن درصورت شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری در فرانسه پیروز شود، نوشت "با وجود اهمیت پیش بینی رافاران، شانس لوپن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کافی نیست زیرا درفرانسه معمولاً احزاب راستگرا و میانه رو ضد نامزد حزب راستگرای تندرو متحد شده اند، از طرفی لوپن برخلاف ترامپ از منابع مالی وافر که بتواند به وی برای پیروزی درانتخابات کمک کند، برخوردار نیست.

با وجود موضع محتاطانه جان اف کامیو کارشناس مسائل احزاب راستگرای تندرو در فرانسه که پیروزی لوپن را بعید دانسته و معتقد است که "لوپن در حاشیه حیات سیاسی در فرانسه فعالیت دارد"، نیویورک تایمز به افزایش تصاعدی محبوبیت لوپن اشاره و خاطرنشان کرد نمایندگان حزب لوپن درمراکز قدرت در یازده شهر فرانسه که حزب جبهه ملی درآن محبوبیت مطلق دارد، حضور دارند.

نیویورک تایمز اظهارات خود را با جمله ای از شهردار هینان بومونت دراین زمینه پایان داد و نوشت:"بسیاری از فرانسوی ها قربانی جهان شمولی و مهاجرت شده اند و این وضعیت اقتضا می کند که سیاستمان را تغییر دهیم و جز لوپن کسی برای تغییر این وضعیت صلاحیت ندارد".
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها