تدابیر امنیتی در اربعین امسال +ویدیو

يکشنبه 23 آبان 1395 - 14:49

مسؤولان عراقی برای تأمین امنیت زوار حسینی و پیشگیری از هر گونه حملۀ تروریستی احتمالی در اربعین امسال، تدابیر لازم را اندیشیده اند و 30 هزار نیروی امنیتی را به حال آماده باش درآورده اند.

"نصیر عبدالامیر" عضو کادر امنیتی مرقد امام حسین(ع) روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم گفت: کادر امنیتی مرقد امام حسین (ع) یک مرکز هماهنگی است و با دوربین هایی که در اختیار دارد ،  به کنترل امنیت عمومی می پردازد، و اطلاعات و فیلمهای لازم را در اختیار نهادهای امنیتی قرار می دهد.
شهرکی به نام امام حسین (ع) بین کربلای معلا و استان بابل برای خدمت رسانی به زوار احداث شده است، که بارگاه حسینی این شهرک را برای ارائه خدمات بیشتر به زوار توسعه داده است.
عبدالامیر طه مسئول شهرک امام حسین (ع) در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما همه امکانات لازم را از جمله استراحتگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی برای استقبال از زوار آماده کرده ایم.
مرزهای عراق مملو از زائرانی است که مقامات عراقی تعداد آنها را 4 میلیون نفر برآورد می کنند، و می گویند از 60 کشور جهان به سوی کربلای معلا حرکت کرده اند.

زوار عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف عراق خصوصاً شهر بصره که با کربلای معلا 500 کیلومتر فاصله دارد ، به سوی مرقد مطهر امام حسین (ع) حرکت می کنند و حرکت آنها از اوایل ماه صفر آغاز می شود.

214

پربیننده ترین خبرها