سود ترامپ به کدام کشور عربی می رسد؟

سود ترامپ به کدام کشور عربی می رسد؟
دوشنبه 24 آبان 1395 - 19:15

روزنامه یدیعوت آحارنوت خاطرنشان کرد: کارشناسان و تحلیل گران برجسته جهان عرب به بررسی سیاست احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مورد مسائل خاورمیانه پرداختند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، برخی از این تحلیل گران در ارتباط با عملکرد داعش و نحوه حل و فصل موضوع بشار اسد رئیس جمهوری سوریه او را مورد نصیحت قرار دادند.

یدیعوت به نقل از "سمدار بیری" تحلیل گر امور جهان عرب نوشت: عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر برای خود یک رکورد به ثبت رساند. او اولین رهبری بود که با ترامپ به گفت وگو پرداخت و از وی برای سفر به قاهره دعوت کرد.

یدیعوت افزود: جهان عرب انتظار پیروزی ترامپ در انتخابات را نداشت. هر چند از عملکرد دولت دمکرات باراک اوباما بدشان می آمد. آنها هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین دولت اوباما را به تلاش در جهت سرنگون کردن چهار تن از سران دیکتاتور عرب همپیمان آمریکا یعنی زین العابدین بن علی در تونس، حسنی مبارک در مصر، علی عبدالله صالح در یمن و قذافی در لیبی متهم کردند. آنها واشنگتن را متهم کردند که هیچ شناختی در مورد نحوه اداره کشورها در جهان عرب ندارد. آنان اوباما را به عنوان شخصیتی که با نادیده گرفتن ائتلاف با عربستان چشم طمع به نفت ایران و عراق دوخته ترسیم کردند.

یدیعوت ادامه داد: بشار اسد رئیس جمهوری راضی به نظر می رسد. او می داند که ترامپ برای برخورد با او فرصت توجه نخواهد یافت زیرا معتقد است که نبرد با داعش مهم تر است و همچنین می خواهد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این خصوص به همکاری بپردازد. به اعتقاد اعراب اگر چنین اتفاقی بیافتد بشار اسد اوضاع خود را سروسامان خواهد داد.

209-9 

پربیننده ترین خبرها