دودستگی مخالفین سوری پس از انتخاب ترامپ

دودستگی مخالفین سوری پس از انتخاب ترامپ
چهارشنبه 19 آبان 1395 - 18:19

معارضین سوری مورد حمایت غرب، امیدوارند رفتار دونالد ترامپ پس از به قدرت رسیدن در آمریکا متفاوت با سخنان پیشین او درباره روند سازش در سوریه متفاوت باشد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، نصر الحریری عضو شورای سیاسی "ائتلاف ملی معارضین" سوریه گفت که معارضین امیدوارند تحولی در برخورد آمریکا با بحران سوریه به شکل تغییر مدیریت بحران به ایجاد راهکارهایی برای حل آن ایجاد شود.

پایگاه اینترنتی الوفد نوشت: الحریری در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که ائتلاف ملی معارضین از آمریکا به عنوان ابرقدرت جهان می خواهد که با عمل به مسئولیت هایش جهت تحقق انتقال سیاسی در سوریه، رفع مشکلات مردم و توقف حمام خون در این کشور اقدام کند.

وی سخنان ترامپ انتخاباتی درباره بحران سوریه را غیر قابل قبول دانست و نسبت به موضع سابق ترامپ درباره اینکه در صورت به قدرت رسیدن، از محدوده سیاست های ترسیم شده درباره مسائل خارجی خارج نخواهد شد، ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر جهاد مقدسی رییس مخالفان موسوم به فهرست "قاهره-مسکو"، ابراز امیدواری کرد که پیروزی ترامپ باعث همکاری مجدد آمریکا روسیه برای حل بحران سوریه شود، خصوصا که سخنرانی ترامپ پس از اعلام پیروزی، وعده های زیادی به ویژه در مورد همکاری سالم با کشورهای خارجی در بر داشت.

یادآور می شود، ترامپ در نطق های انتخاباتی خود گفته بود که شکست دادن گروه تروریستی داعش برای وی اولویت بیشتری دارد، تا متقاعد ساختن بشار اسد رییس جمهور سوریه برای کناره گیری از قدرت.

ترامپ همچنین با ابراز تردید نسبت به گروه های معارض سوری مورد حمایت واشنگتن هشدار داده بود که ممکن است نمایندگان این معارضین، هوادار داعش باشند. 

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها