اسد: ترامپ می‌تواند هم‌پیمان سوریه باشد

اسد: ترامپ می‌تواند هم‌پیمان سوریه باشد
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 02:37

رئیس‌جمهور سوریه با بیان این که فعلا نمی توان قضاوتی دربارۀ مواضع ترامپ دربارۀ سوریه داشت، تأکید کرد که اگر او به جنگ تروریسم رود، مانند بسیاری دیگر از کشورها، می تواند هم پیمان سوریه شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، بشار اسد در مصاحبه با تلویزیون پرتغال دربارۀ پیش بینی اش از رفتار ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، گفت: «نمی توانیم پیش بینی چندانی داشته باشیم؛ زیرا ادارۀ دولت آمریکا تنها در دست رئیس جمهور نیست، بلکه نیروهای گوناگونی در دولت آمریکا تأثیر گذارند».
اسد با اشاره به اینکه باید رئیس جمهور جدید مسئولیتش را بر عهده به گیرد، آنگاه پس از دو ماه عملکردش را بنگریم، گفت: «امیدواریم دولت آمریکا بی طرف و به قوانین بین المللی پایبند باشد. امیدواریم این کشور در امور دیگر کشورها دخالت نکند و از حمایت تروریست ها در سوریه دست بردارد».
رئیس جمهور سوریه فزود: «ما در موضوع قضاوت دربارۀ ترامپ بسیار محتاط هستیم، به ویژه اینکه او قبلا هیچ منصب سیاسی نداشته است. به همین دلیل نمی توانیم چیزی دربارۀ او بگوییم».
با وجود این، اسد تأکید کرد که اگر ترامپ به جنگ تروریسم برود، به شکل طبیعی، به همپیمانی برای سوریه تبدیل می شود، مانند ایران و روسیه و بسیاری کشورهای دیگر که می خواهند تروریسم شکست بخورد.
 

پربیننده ترین خبرها