حرکت میلیونی زائران به سوی کربلا +ویدیو

جمعه 28 آبان 1395 - 14:21

راه ها و جاده های منتهی به شهر مقدس کربلا این روزها شاهد حرکت پیادۀ میلیونها زائری است که از داخل و خارج عراق برای شرکت در مراسم اربعین امسال راهی کربلا شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم از شهر مقدس کربلا، در طول مسیرهای منتهی به این شهر، موکبهای حسینی همچنان در حال ارائه خدمات و غذا به زائران هستند تا آنان را در حرکت پیاده به سوی کربلا یاری دهند.
بیشتر این موکبها عراقی هستند اما موضوع قابل توجه این است که بعضی از آنها از کشورهای دیگر، حتی کشورهای اروپایی به عراق آمده اند تا به زائران امام حسین (ع) خدمت کنند.
مسؤولان عراقی تأکید کرده اند که همه اقدمات لازم را برای تأمین امنیت زائران در مراسم اربعین امسال اتخاذ کرده اند.
از سوی دیگر، براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تا دیروز (پنجشنبه) بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شدند، و فرآیند بازگشت زائران نیز آغاز شده است.
"سردار اسکندر مؤمنی" جانشین فرمانده ناجا نیز امروز اعلام کرد که بیش از یک میلیون و 950 هزار نفر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق سفر کردند، که تاکنون 600 هزار نفر از این طریق به کشور بازگشته اند.
سردار مومنی خاطرنشان کرد: با وجود انسداد مرز مهران از سوی طرف عراقی و ممانعت از ورود زائران ایرانی، همچنان ده ها هزار زائر در پایانه مرزی این شهر مانده اند.
وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات آغاز شده است، پیش بینی کرد بیش از 50 درصد از زائرانی که به عراق رفته اند بدلیل نزدیکی و کوتاهی مسیر، مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کنند.
جانشین فرمانده ناجا از ادامه اجرای محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی منتهی به مهران خبر داد و تاکید کرد: تمام توان نیروی انتظامی برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.
سردار مومنی با اشاره به اینکه تراکم خودروهای پارک شده در مهران چهار برابر ظرفیت این شهر است، یادآور شد: مرز مهران همچنان بسته است و دولت عراق هیچ برنامه ای برای بازگشایی این مرز تا پایان فرآیند خروج زائران اربعین از این کشور ندارد.
مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها