کشف 7 بطری تولید مواد منفجره در موصل (ویدیو)

دوشنبه 1 آذر 1395 - 15:58

موصل (العالم)- در ادامه پاکسازی مناطق آزادشده در غرب موصل، نیروهای بسیج مردمی عراق، هفت بطری حاوی نیترات آلومینیوم برای استفاده در ساخت بمب و خودروهای بمب گذاری شده، کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، نیروهای مشترک عراق مناطق "عدن، الخاء و مشروع الماء" را در محور شرقی شهر موصل آزاد کردند. این نیروها همچنین با پیشروی به سوی مناطق "الشقق الخضراء و المحاربین" در آستانه ورود به منطقه راهبردی الزهور قرار دارند.
فرماندهی نیروهای مشترک عراق همچنین از کشف هفت بطری حاوی نیترات آلومینیوم که از آن به عنوان مواد منفجره در بمب سازی و خودروهای انفجاری استفاده می شود، خبرداد.
خبرها همچنین حاکی است که نیروهای عراقی مواضع و استحکامات گروه تروریستی داعش را در موصل، زیر آتش سنگین خود گرفتند به طوری که تروریست ها مجبور به فرار و عقب نشینی از مواضع خود و ترک منطقه شدند.

از سویی، نیروهای عراقی در ساحل شرقی و پس از آزاد سازی منطقه القاهره و مناطق "عدن، الاخاء و مشروع الماء"، به سوی منطقه الشقق الخضراء پیشروی کردند و در آستانه ورود به منطقه راهبردی الزهور قرار گرفتند.

بسیج مردمی عراق آماده آزادسازی تلعفر

سرلشکر "معن الساعدی" فرمانده لشکر دوم نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق با تاکید بر تسلط کامل نیروهای عراقی بر منطقه مشروع الماء، گفت: این نیروها همچنین بیش از 45 درصد از منطقه شقق الخضراء را به کنترل خود درآوردند.

با وجود آن که داعش از خودروهای بمب گذاری شده استفاده می کرد اما حضور غیر نظامیان در مناطق عملیاتی مانع بکارگیری سلاح های سنگین از سوی نیروهای امنیتی شد.

الساعدی با موفقیت آمیزخواندن این عملیات، گفت: "مهند حامد" سرکرده نظامی تروریست ها در منطقه عدن به هلاکت رسید.
در محور غربی نیز نیروهای بسیج مردمی خود را برای آزادسازی تلعفر آماده می کنند و با ایجاد خاکریز، شناسایی محورها و انهدام راهها و تونل های راتباطی بین فرودگاه تلعفر و المدینه خود را برای ادامه نبرد آماده می کنند.

در همین حال، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: عملیات آزاد سازی موصل تحت عنوان "ای نینوا ما آمدیم" بر اساس برنامه طرح ریزی شده ادامه دارد و بر اثر حملات هوایی در چندین محور از دیروز تاکنون 125 تروریست کشته شده اند.

211

پربیننده ترین خبرها