هزاران تونسی از مسیر داعش باز گردانده شدند

هزاران تونسی از مسیر داعش باز گردانده شدند
چهارشنبه 3 آذر 1395 - 01:48

وزیر کشور تونس گفت که نیروهای امنیتی این کشور از ابتدای 2016 تا کنون، حدود 4 هزار نفر از عناصر خطرناک را از سفر به کشورهایی که عرصۀ درگیری های مسلحانه هستند، باز داشته‌اند.

العالم - تونس

هادی المجدوب در مجلس تونس اظهار داشت: شمار دقیق افرادی 3970 نفر بوده است و شماری از این اشخاص خارجی هایی بوده اند که با گروه های مسلح حاضر در داخل یا خارج تونس در ارتباط بوده اند.   
روسیا الیوم به نقل از المجدوب نوشت: شمار اشخاصی که بر اساس حکم قضایی در سال 2015 در این چارچوب ممنوع السفر شده بودند، 500 نفر بود.
تونس پس از حمله ماه مارس گروه تروریستی داعش به چند پادگان ارتش و مرکز امنیتی در استان "بنقردان"، در مرزهای خود با لیبی آماده باش اعلام کرده و درگیری داعش با نیروهای امنیتی و ارتش تونس به کشته شدن 55 تروریست، 12 نیروی ارتش و امنیتی و 7 غیر نظامی انجامیده است.   
سال 2015، عملیات تروریستی در پایتخت و شهر سوسه در شرق این کشور به کشته شدن ده ها گردشگر خارجی و چند نیروی امنیتی انجامید.
حکومت تونس ماه گذشته برای چهارمین بار متوالی وضعیت فوق العاده را در این کشور به مدت 3 ماه تمدید کرد. وضع فوق العاده در تونس برای اولین بار نوامبر 2015 پس از حمله به یگان امنیت ریاست جمهوری در پایتخت اعلام شد.  

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها