سازمان ملل: نظام میانمار درپی نابود کردن مسلمانان است+ویدیو

جمعه 5 آذر 1395 - 11:57

یکی از مسئولان ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که نظام حاکم میانمار برای نابود کردن مسلمانان این کشور همچنان تلاش می کند.

العالم - آسیا

جان مک کیسیک عضو کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در مصاحبه با بی بی سی گفت: نیروهای مسلح میانمار اقلیت مسلمان روهینگیا را در استان راخین می کُشند و بسیاری از افراد این اقلیت را مجبور به مهاجرت به سوی کشور مجاور بنگلادش می کنند.
در حالی که گزارش های تصویری و ویدیوئی متعددی از کشتار وحشیانۀ مسلمانان میانمار در سطح جهان منتشر و پخش شده است ، نظام حاکم این کشور ادعا می کند که با آنها وحشیانه رفتار نمی کند!
مسئولان میانمار کشتارهای این کشور را به عهده مسلمانان انداخته و ادعا می کنند که خود مسلمانان خانه هایشان را آتش می زنند.
خبرنگاران بی بی سی برای تهیه گزارش نمی توانند وارد استان راخین شوند زیرا نظام حاکم میانمار ورود خبرنگاران و نیروهای امداد به این استان را ممنوع کرده است. 
جمعیت مسلمانان میانمار حدود یک میلیون نفر است که بودائیان افراطی برای توجیه کشتار وحشیانۀ مسلمانان ادعا می کنند آنها از بنگلادش آمده اند و مهاجران غیرقانونی هستند.

مجازات جمعی
هر چند دولت بنگلادش مانع عبور غیرقانونی افراد از مرزهایش می شود ولی وزارت امور خارجه اعلام می کند که هزاران مسلمان روهینگیا برای پناهنده شدن به این کشور تلاش کرده اند و گزارش ها نیز حاکی از تجمع هزاران مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش است.
عضو کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که دفترش در شهر کوکس بازار در مرز بنگلادش است ، گفت: باید تلاش ها معطوف "عامل اصلی" مشکل اقلیت روهینگیا شود و این مشکل در داخل میانمار حل شود.
مک کیسیک افزود : روز 9 اکتبر 2015 در مرزهای میانمار 9 نیروی پلیس مرزبانی کشته شدند که برخی از سیاستمداران مسلمانان را به دست داشتن در این اتفاق متهم کردند و از آن روز ارتش و پلیس مرزبانی به کشتار مسلمانان می پردازند و با این کار مرتکب جُرم مجازات جمعی می شوند. 
وی بیان کرد: نیروهای امنیتی میانمار عده از مردان را به ضرب گلوله کشتند ، عده ای از کودکان را سر بُریدند، به عده از زنان تجاوز کردند، تعدادی از خانه ها را آتش کشیدند و محتویات آن را غرات کردند و گروهی از مسلمانان را مجبور کردند که با قایق به بنگلادش مهاجرت کنند. 
مک کیسیک افزود : در این برهه سخت است که دولت بنگلادش بگوید مرزهایش را باز کرده است زیرا گفتن این جمله باعث خواهد شد که دولت میانمار بیش از پیش به جنایات وحشیانه اش ادامه بدهد و مسلمانان را بیشتر از قبل مجبور به مهاجرت کند تا به هدف خود که نابود کردن اقلیت مسلمان روهینگیا است ، دست یابد. 
وزارت امور خارجه بنگلادش روز چهارشنبه این هفته سفیر میانمار را برای اعلام نگرانی شدید خود از عملیات نظامی در استان راخین احضار کرد.
بنگلادش اعلام کرد : شهروندان ناامید میانمار برای برخورداری از امنیت و آرامش و پناهندگی از مرزها عبور می کنند
دولت بنگلادش اخیرا صدها نفر از مسلمانان میانمار را در مرزهایش بازداشت کرد و آنها را به کشورشان بازگرداند.
سازمان دیده بان حقوق بشر این هفته تصاویری ماهواره ای منتشر و اعلام کرد که این تصاویر نشان می دهد که در 6 هفته گذشته بیش از هزار و 200 باب خانه در روستاهای مسلمانان روهینگیا سوزانده شده است.

 

روستاهای مسلمانان قبل از سوزانده شدن

روستاهای مسلمانان بعد از سوزانده شدن

 

اقلیت روهینگیا چه کسانی هستند؟

بسیاری در میانمار که اکثر جمعیتش بودائی است، معتقدند که مسلمانان روهینگیا از بنگلادش مهاجرت کرده اند و دولت نیز حق شهروندی برای آنها قائل نیست در حالی که  مسلمانان روهینگیا نسل اندر نسل در میانمار زندگی کرده اند.
حملات بودائیان افراطی به مسلمانان استان راخین در شمال میانمار در سال 2012 ده ها کشته برجای گذاشت و باعث آوارگی بیش از 100 هزار مسملان شد و هم اکنون بسیاری از مسلمانان آواره این کشور در اردوگاه های نامناسب زندگی می کنند.

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

 214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها