جنگ بین آمریکا و کرۀ شمالی محتمل است

جنگ بین آمریکا و کرۀ شمالی محتمل است
دوشنبه 8 آذر 1395 - 16:38

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک مصاحبه، وقوع جنگ اتمی در شبه جزیرۀ کره و درگیری نظامی واشنگتن با پیونگ یانگ را محتمل خواند.

العالم - آمریکا

«مایک مولن»، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا، ضمن تقدیر از توجه دونالد ترامپ به «افراد با تجربه» برای سمت‌هایی چون وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی، درباره برنامه اتمی کره شمالی هشدار داد.
وی با حضور در یک برنامۀ تلویزیونی نظراتش را درباره دولت آیندۀ این کشور و چالش های پیش روی آن ابراز کرد.
او در مصاحبه با ای بی سی، ابتدا برنامۀ اتمی کره شمالی را چالشی ترین موضوع امنیت ملی آمریکا خواند و از محتمل بودن جنگ اتمی در شبه جزیره کره سخن گفت.
مولن گفت: «به نظر من امکان ایجاد یک درگیری انفجاری در کرۀ شمالی و شبه جزیرۀ کره، محتمل تر از هر جای دیگری در جهان است به ویژه با توجه به این واقعیت که کیم جونگ اون سلاحهای اتمی دارد و ما تاکنون قادر نبودیم در این حوزه او را کنترل و مهار کنیم».
او ضمن انتقاد از مواضع چین در قبال کرۀ شمالی و عدم همراهی آن با واشنگتن، هشدار داد آمریکا نمی‌تواند با برنامه کره شمالی برای قرار دادن سلاح اتمی روی موشکهای بالستیک بین قاره‌ای خود کنار بیاید.
رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به حضور نامهای افرادی چون «جیمز ماتیس» برای سمت وزارت دفاع و  «مایکل فلین» به سمت مشاور امنیت ملی گفت: «من از این موضوع که او (ترامپ) به افراد با تجربه روی آورده، دلگرم شدم».

منبع: فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها