احکام ظالمانه در بحرین بر اساس اعترافات زیر شکنجه

احکام ظالمانه در بحرین بر اساس اعترافات زیر شکنجه
سه شنبه 16 آذر 1395 - 18:14

دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه حکم اعدام و حبس ابد 10 تن نفر را با اتهام قتل نیروهای پلیس صادر کرد.

العالم - بحرین
 

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم پایگاه میدل ایست آی به نقل از یک منبع قضایی نوشت: «دادگاه بحرین، سه حکم اعدام و هفت حکم حبس ابد علیه یک گروه «تروریستی» که به قتل نیروهای پلیس از جمله یک اماراتی محکوم شده اند صادر کرد».
8 تن از این افراد در فوریۀ 2015 بازداشت و محاکمه شدند. علی عباس السمیع و علی السنکیس و سامی مشیمع از میان آنها به اعدام و بقیه به حبس ابد محکوم شدند.
سید احمد الوداعی، مدیر اجرایی آکادمی حقوق بشر بحرین، گفته است که این اعتراف ها زیر شکنجه از متهمان گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به نقص اقدامات لازم و کلی بودن اعتراف هایی که زیر شکنجه گرفته شده، این احکام به منزلۀ تمسخرعدالت است.
الوداعی خاطرنشان کرد بدون نظام قضایی مستقل، مخالفت های مشابه با عدالت از جمله استناد دادستانی کل به اعتراف هایی که زیر شکنجه گرفته می شود در بحرین به قاعده تبدیل شده است.
وی گفت: السمیع و مشیمع و السنکیس مدت کوتاهی بعد از صدور حکمشان به زندان جو منتقل شدند که به اعتراف مقام های بحرین، زندانیان در آن در معرض ضرب و جرح و نقض حقوق قرار می گیرند و دو هفته بعد هم در واکنش به ازدحام بیش از اندازه در زندان و بدرفتاری با زندانیان، در آن شورش به راه افتاد.
وی خاطرنشان کرد تعداد کمی از زندانیان از جمله عباس السمیع انتخاب و به ساختمان شماره 10 منتقل شدند و آنجا به طور مستمر تحت شکنجه قرار گرفتند چنان که بینی و دندان السمیع شکست.
دادگاه استیناف بحرین در ماه اکتبر، محاکمۀ 10 نفر را که به کار گذاشتن بمب درروستای الدیه در غرب منامه در ماه مارس متهم بودند تکرار کرد. این انفجار به کشته شدن نیروهای پلیس منجر شد.
دادگاه مذکور حکم اعدام سه نفر و حبس ابد هفت نفر را که سلب تابعیت هم شده بودند تأیید کرد.
طارق الشحی، پلیس اماراتی نیز در ضمن عناصر نیروهای سعودی که مارس 2011 وارد بحرین شدند حضور داشت تا به نیروهای بحرینی در سرکوب اعتراض های مردمی که بیش از یک ماه تمام در الدیه (روستایی با اکثریت ساکنان شیعه) ادامه یافت کمک کنند.
گفتنی است صدها مسلمان شیعه از زمان سرکوب اعتراض ها بازداشت و محاکمه شده اند.
معترضان خواستار برقراری نظام سلطنت مشروطه و برگزاری انتخابات برای تعیین نخست وزیر هستند.

202-9 

پربیننده ترین خبرها