واکنش تند ایران به طرح جدید "اسرائیل" برای شهرک‌سازی

واکنش تند ایران به طرح جدید
جمعه 19 آذر 1395 - 18:31

سخنگوی وزارت خارجه ایران لایحه جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

العالم - ایران

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لایحه جدید رژیم صهیونیستی مربوط به شهرک‌سازی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و گفت: «عاملان این اعمال مرتکب نقض فاحش و عمده حقوق بین‌الملل شده و می‌بایست تحت تعقیب قرار گیرند».

وی با اشاره به ماهیت نامشروع رژیم صهیونیستی که مبتنی بر اشغال سرزمین‌های فلسطین است، تأکید کرد: شهرک‌سازی این رژیم مغایر با اصول و قواعد مورد پذیرش جامعه بین‌المللی به ویژه حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی می‌باشد و آمران و عاملان این اعمال مرتکب نقض فاحش و عمده حقوق بین‌الملل شده و می‌بایست تحت تعقیب قرار گیرند.

قاسمی با اشاره به ماهیت نامشروع رژیم صهیونیستی که مبتنی بر اشغال سرزمین‌های فلسطین است، تأکید کرد: «شهرک‌سازی این رژیم مغایر با اصول و قواعد مورد پذیرش جامعه بین‌المللی به ویژه حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی می‌باشد و آمران و عاملان این اعمال مرتکب نقض فاحش و عمده حقوق بین‌الملل شده و می‌بایست تحت تعقیب قرار گیرند».

وی افزود: «شهرک‌سازی مانع جدی در تحقق حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به شمار می‌آید و از آنجایی که این حق به عنوان یکی از قواعد عام الشمول بین‌المللی شناخته شده، همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی موظفند که از کلیه ابزار مقتضی به منظور وادار ساختن رژیم صهیونیستی به تبعیت از قواعد و اصول بین‌المللی استفاده کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از دولت‌ها، سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی ذیربط درخواست کرد تا به محکومیت لفظی و تهی از هرگونه اقدام عملی بسنده نکرده و با دخالت سریع و عملی جهت جلوگیری از استمرار فعالیت‌های ضد انسانی و غیرقانونی این رژیم، مانع شهرک‌سازی‌های جدید در فلسطین شوند.

 

پربیننده ترین خبرها