ویدیو؛ مناطق باقیمانده حلب به زودی پاکسازی می‌شود

دوشنبه 22 آذر 1395 - 00:40

حلب، (العالم) ـ پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب، محاصره مناطق تحت اشغال افراد مسلح و خروج غیر نظامیان از این مناطق باعث شده است محله های باقیمانده تحت اشغال افراد مسلح عملا در حکم مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش به شمار بیاید.

العالم ـ سوریه

در حالی که عملیات خارج کردن شهروندان تحت محاصره در شرق حلب ادامه دارد ارتش سوریه و همپیمانانش محله الاصیله و جنوب شرق محله الدعدع را از وجود تروریست ها پاکسازی و در محله کرم الدادا در بخش قدیمی شهر حلب و عمق محله بستان القصر پیشروی کردند.

پیشروی ارتش در شرق حلب، محاصره مناطق تحت اشغال افراد مسلح، کاهش مساحت جغرافیایی مناطق مزبور و خروج غیر نظامیان از آنها باعث شده است محله های باقیمانده تحت اشغال گروه های مسلح عملا در حکم مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش به شمار آیند. زیرا خروج شهروندان موجب پایان دادن به استفاده افراد مسلح از آنها به عنوان سپر انسانی و اهرم فشار بر ارتش شده است.

با وجود کند بودن روند عملیات نظامی با هدف زمینه سازی برای خارج کردن غیر نظامیان باقیمانده در این منطقه که انتظار می رود به مدت چند روز ادامه یابد، درگیری های شدیدی در محله بستان القصر به عنوان یکی از آخرین محله های تحت اشغال گروههای مسلح درگرفت و نیروهای ارتش و همپیمانانش در عمق این محله پیشروی و استحکامات دفاعی گروههای مسلح را منهدم کردند.
نیروهای ارتش که در عملیات بستان القصر شرکت داشتند از آزادی قریب الوقوع این منطقه از دست عناصر مسلح و روند موفق عملیات در این منطقه خبر دادند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش پس از درگیری شدید با عناصر مسلح، محله الصالحین را به کنترل خود درآوردند که در نتیجه، شماری از افراد مسلح کشته و زخمی شدند. در منطقه موسوم به "مدرسه الصناعه" نیز درگیری های شدید باعث عقب نشینی گروههای مسلح در مقابل تانک های ارتش و همچنین تخریب استحکامات آنها و عقب نشینی شان به داخل مناطق تحت محاصره شد.

با وجود این که گروههای مسلح و کشورهای حامی آنها همچنان برگه غیرنظامیان و حضور یکصد هزار نفر شهروند تحت محاصره در منطقه تحت اشغال گروههای مسلح را مطرح می کنند اما به گفته منابع روسی بیش از نیمی از این افراد توانسته اند در روزهای گذشته از طریق گذرگاههای امن تعیین شده توسط دولت سوریه از این منطقه خارج شوند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که از زمان آغاز عملیات پاکسازی شرق حلب بیش از 78 هزار غیرنظامی از این منطقه خارج شده اند.

همچنین دیروز حدود چهار هزار نفر از محلات السکری، صلاح الدین و فردوس خارج شدند و مقامات استان حلب، آنها را به مناطق اقامت موقت در منطقه جبرین واقع در شرق حلب منتقل کرده اند. این در حالی است که بیش از 1200 عنصر مسلح خودشان را تسلیم دولت سوریه کردند تا از عفو ریاست جمهوری بهره مند شوند.

216 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها