ریک پری، یکی از گزینه‌های اصلی ترامپ برای تصدی وزارت انرژی آمریکا

ریک پری، یکی از گزینه‌های اصلی ترامپ برای تصدی وزارت انرژی آمریکا
دوشنبه 22 آذر 1395 - 09:19

رسانه‌ها از احتمال انتصاب فرماندار اسبق تگزاس به سمت وزیر انرژی آمریکا خبر می‌دهند.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، بنا بر اعلام یکی از اعضای تیم انتقالی ترامپ، «ریک پری،» فرماندار اسبق ایالت تگزاس، یکی از گزینه‌های اصلی تصدی وزارت انرژی این کشور محسوب می‌شود. پری که در سال 2012 کوشید به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، در آن زمان پیشنهاد کرده بود بهتر است وزارت انرژی آمریکا حذف شود؛ موضوعی که انتقاد بسیاری از تحلیلگران را به همراه داشت.
دو سناتور دموکرات داکوتای شمالی و ویرجینیای غربی، «هایدی هایتکمپ» و «جو منشن،» نیز در لیست گزینه‌های ترامپ برای حضور در رأس وزارت انرژی آمریکا هستند.
ریک پری از سال‌های 2000 تا 2015 فرماندار تگزاس، یکی از ایالت‌های نفتخیز آمریکا، بود. پیش از وی، جورج دابلیو بوش این سمت را در اختیار داشت. وی تا کنون دو بار کوشیده‌است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند. پری امسال نیز کوشید در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان، با شکست ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود و حتی یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز بود. ولی پس از چندی از ترامپ حمایت کرد. او 17 ماه پیش، نامزدی ترامپ را به «سرطانی برای محافظه‌کاری که باید تشخیص داده و درمان شود» تشبیه کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها