تلاش داعش برای اشغال فرودگاه T4 در اطراف حمص

تلاش داعش برای اشغال فرودگاه T4 در اطراف حمص
دوشنبه 22 آذر 1395 - 17:43

عناصر داعش امروز حملاتی را به ‌فرودگاه نظامی T4 واقع در استان حمص انجام دادند و درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه تروریستها در اطراف آن در جریان است.

العالم - سوریه

پایگاه قاسون، وابسته به مخالفان سوری، ادعا کرد درگیریهای شدیدی میان نیروهای مقاومت و تروریستهای داعش در حومه شرقی حمص سوریه در جریان است و منابع وابسته به مخالفان ادعا کرده اند این درگیری ها در اطراف فرودگاه نظامی T4 در جریان است و داعش قصد دارد این فرودگاه را اشغال کند.
از سوی دیگر ارتش سوریه با آتش توپخانه و شلیک موشک به مواضعی که داعش قصد پیشروی به سمت آنها را دارد درصدد ممانعت از پیشروی آنهاست. همچنین جنگنده های روسیه حملات هوایی گسترده‌ای را به مناطق اطراف این فرودگاه انجام دادند تا مانع از پیشروی داعش به این منطقه شوند. در همین راستا، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" ادعا کرد داعش توانسته است تقریبا این فرودگاه را محاصره کند.
فرودگاهT4  در فاصله 25 کیلومتری میدان گازی "شاعر" و 100 کیلومتری شرق حمص واقع شده است و عناصر داعش در نوامبر سال 2014 نیز پس از اشغال میادین گازی شاعر و "جحار" این فرودگاه را محاصره کرده بودند ولی موفق نشدند آن را به اشغال درآورند.

216

پربیننده ترین خبرها