اعتصاب ریلی در لندن، صدها هزار مسافر را زمینگیر کرد

اعتصاب ریلی در لندن، صدها هزار مسافر را زمینگیر کرد
سه شنبه 23 آذر 1395 - 13:41

لندن با بزرگترین اعتصاب ریلی در 2 دهه اخیر دست به گریبان است.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز  گزارش داد امروز (سه‌شنبه) صدها هزار نفر از ساکنان لندن برای تردد در این شهر با مشکلات زیادی روبرو شدند. اعتصاب ریلی رانندگان قطار، انتقال مسافر از جنوب انگلیس و فرودگاه گاتویک را مختل کرده است.
اعتصاب 48 ساعته کارگران شرکت “Southern Rail” – که مسئولیت حرکت قطارهای مرکز لندن به مقصد فرودگاه گاتویک و برایتون را بر عهده دارد – در اعتراض به موضوع به ظاهر پیش پا افتاده‌ای آغاز شده است. اعتراض آن‌ها به مسأله باز کردن در قطارها است. این اعتصاب که 2284 مورد از حرکت قطارها را به تعطیلی کشانده است، بدترین اعتصاب در لندن در اواسط دهه 90 قرن گذشته محسوب می‌شود.
به گفته اتحادیه‌های کارگری، شرکت “Southern” قصد دارد با محول کردن وظیفه باز کردن و بستن در واگن‌ها به رانندگان، زمینه اخراج بسیاری از کارکنانش را فراهم کند. وظیفه باز کردن و بستن درها هم‌اکنون بر عهده متولیان واگن‌هاست.
«کریس گریلینگ،» وزیر حمل و نقل انگلیس، اقدام اتحادیه‌های کارگری در مدیریت این اعتصاب را دارای انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد. شرکت “Southern” – که روزانه سفر 620 هزار نفر را مدیریت می‌کند -- دوشنبه (دیروز( نتوانست مانع از شکل‌گیری این اعتصاب شود.
یک اعتصاب دیگر نیز برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده است. همچنین در صورت پابرجا ماندن این اختلافات، کارگران “Southern” از 20 دی به مدت 5 روز دست از کار خواهند کشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها