تأخیر در انتقال افراد مسلح از شرق حلب +ویدیو

چهارشنبه 24 آذر 1395 - 12:38

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد عملیات انتقال افراد مسلح از مناطق در شرق حلب به دلایل نامعلومی به روز چهارشنبه (امروز) موکول شد.

العالم - سوریه

رامی عبدالرحمن، رئیس این مرکز گفت که قرار بود اولین گروه از این افراد در ساعت 5 صبح (به وقت گرینویچ) منتقل شوند اما این عملیات تا یک ساعت بعد از این موعد هم انجام نشده است.
یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت که هیچ یک از اتوبوس هایی که برای این عملیات تدارک دیده شده بودند تا ساعت 6.15 صبح به وقت محلی وارد محله های شرق حلب نشده اند.
ستاد هماهنگی گروه های مسلح پیش از این از آغاز عملیات انتقال افراد مسلح از حلب و خروج اولین گروه از مجروحان از طریق پل "الحج" و انتقال آنها به غرب حلب خبر داده بود.
این ستاد با انتشار ویدیویی مدعی شد که این ویدیو مربوط به عملیات خروج اولین گروه از مجروحان، شامل 20 نفر از محله های شرق حلب و انتقال آنها به غرب شهر از طریق پل "الحج" است. این ستاد همچنین به ادامه روند جمع آوری عناصر مسلح به منظور انتقال آنها با استفاده از تعداد زیادی اتوبوس – که به محل اعزام شده اند – اشاره کرد.
ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه توافق انجام شده فقط برای تخلیه عناصر مسلح از حلب است تأکید کرد که هیچ کس آسیبی به غیر نظامیان نمی رساند.
چورکین در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد که عملیات ارتش سوریه در حلب ظرف چند ساعت آینده به پایان می رسد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها